We ondervinden momenteel problemen in Ons® Autorisatie. Hierdoor kan het in sommige gevallen voorkomen dat verzoeken van gebruikers in verschillende applicaties binnen de Ons® Suite niet of vertraagd worden verwerkt. Het gevolg hiervan is dat de inhoud van een pagina (deels) niet wordt ingeladen. Als dit probleem zich voordoet, adviseren we om de pagina opnieuw te laden. Het probleem zou dan moeten zijn opgelost. 


Onze ontwikkelaars zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing. Zodra we meer informatie hebben, dan werken we dit bericht bij. 

Updates

  • Ruben de Ruiter

    Het probleem is nog niet volledig opgelost. In onze monitoring zien we problemen met de caching van de load balancer*. Hierdoor worden sommige zoekopdrachten niet meteen goed uitgevoerd en kan het tot 10 seconden duren voordat een gebruiker een resultaat ziet, terwijl er een laadicoon zichtbaar blijft. Ondanks dit probleem verloopt het grootste deel van de zoekopdrachten wel succesvol. Onze ontwikkelaars werken nog steeds aan een oplossing voor dit probleem. 


     * Een load balancer is een systeem dat het inkomend internetverkeer verdeelt over meerdere servers, zodat alles soepel blijft werken, zelfs bij veel gebruikers. Als een server uitvalt, stuurt de load balancer het verkeer automatisch door naar andere beschikbare servers.


  • Ruben de Ruiter

    Het probleem lijkt toch nog niet volledig te zijn opgelost. Zo kunnen gebruikers problemen ervaren met inloggen in Ons® of worden pagina's niet goed geladen. Als een gebruiker dit ervaart, raden we aan om de pagina opnieuw te laden. Onze ontwikkelaars zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing. Zodra we meer informatie hebben, werken we dit bericht bij. 

  • Ruben de Ruiter

    Onze ontwikkelaars hebben het probleem opgelost. Daarnaast wordt er gekeken hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Zodra we meer weten, wordt hier een postmortem geplaatst.