1. Home
  2. Kennisbank
  3. TouchPro
  4. Touchpro

TouchPro toegelicht

Bijgewerkt op 28 Mar om 15.16 uur
In deze handleiding wordt uitgelegd hoe voorbereid kan worden op het gebruik van TouchPro en hoe de software geinstalleerd kan worden. Daarnaast is hier de gebruikershandleiding te vinden.

Benodigdheden

Dit zijn de benodigdheden voor het gebruik van TouchPro:

  • een telefoon waar TouchPro op geïnstalleerd is

  • een TouchKey (sleutelhanger) per medewerker,

  • een cliëntpas.

Meer informatie over het beheren van de TouchKey's en het koppelen aan medewerkers is te vinden in deze handleiding.

Configuratie TouchPro

TouchPro installatiebestand downloaden (APK)

  1. Ga naar BeheeriO hardware. Onder het kopje TouchPro Software is de laatst aangeboden software te vinden. Indien het installatiebestand in de applicatie niet beschikbaar is, dien hiervoor dan middels een ticket een verzoek in bij Nedap Support.

    Het is alleen mogelijk om software te downloaden van een omgeving waarvoor al TouchPro software is gemaakt en waarvoor ook updates worden aangeboden. Dit is doorgaans niet het geval bij testomgevingen, waardoor de download daarvan niet mogelijk is.

  2. Klik op de link van de software om het *.apk-bestand te downloaden.

  3. De link uit Ons Administratie is te raadplegen zonder dat in Ons Administratie is ingelogd en kan daarom ook per SMS-bericht, e-mail, of SD-kaart verspreid worden.

  4. Het *.apk-bestand kan vervolgens op het toestel geïnstalleerd worden.

Voorbereiding voor eerste gebruik

  1. Normaliter worden applicaties op een telefoon geïnstalleerd vanuit de PlayStore. Om het mogelijk te maken om ook andere applicaties (zoals TouchPro software) te installeren, moet mogelijk ingesteld worden dat installatie van andere apps dan PlayStore-apps toegestaan is. De te nemen stappen zijn afhankelijk van het gebruikte toestel.

  2. NFC moet ingeschakeld zijn om het scannen van een TouchKey en Cliëntpas mogelijk te maken.

  3. In tegenstelling tot het gebruik van andere Nedap mobiele apps, is voor het gebruik van TouchPro geen Google-account vereist.

  4. Wanneer eventueel een melding verschijnt om de tijd in te stellen; kies dan voor "automatisch". De telefoonprovider synchroniseert dan automatisch de telefoontijd. Wanneer de datum en tijd niet kloppen, moeten deze handmatig ingesteld worden.

Installatie TouchPro software

  1. Download de TouchPro software (*.apk-bestand) uit Ons Administratie of kopieer de link. Ga hiervoor naar BeheeriO HardwareTouchPro Software.

  2. Open het bestand op de telefoon. Afhankelijk van de manier waarop de link naar de download verspreid is, is het bestand te vinden tussen de gedownloade bestanden of in een map op de SD-kaart.

  3. Na openen, geeft de applicatie mogelijk aan dat toestemming nodig is voor bepaalde zaken (zoals NFC beheren) om de applicatie te kunnen gebruiken. Geef deze toestemmingen en klik op Installeren.

  4. Klik op Gereed en TouchPro is klaar voor gebruik.

Updates en versiebeheer

  • Wanneer nodig, kan er een nieuwe TouchPro versie worden aangeboden op de telefoon. De nieuwe TouchPro applicatie wordt dan via internet op de telefoon gedownload. Als er een nieuwe versie wordt aangeboden, dan wordt dit altijd eerst gecommuniceerd met de Ons Coach van de zorginstelling. Diegene kan de gebruikers dan vooraf informeren.

  • De TouchPro versies en de bijbehorende telefoontypes die in gebruik zijn kunnen via een rapportage uit Ons Administratie worden opgevraagd: Ga naar RapportenOverige rapporten en onder het kopje "Gebruikersinformatie" naar Gegevens TouchPro / iO SmartKey

    De rapportage neemt alleen recente gegevens mee. Als er langer dan een maand niet met TouchPro is geregistreerd, zullen de gegevens niet meer in de rapportage naar voren komen.

Soorten passen

De soort pas is mede bepalend voor het type telefoon wat benodigd is. Heden worden enkel nog passen en touchkeys van het type MiFare DESFire uitgeleverd. De MiFare DESFire passen voldoen aan de NFC-standaard. In het geval het toestel MiFare DESFire passen niet kan scannen, dient u contact op te nemen met de leverancier van de toestellen omdat in dat geval de NFC-standaard niet juist of onvolledig is geimplementeerd door de fabrikant.

MiFare DESFire

  • Compatibele hardware: Android met NFC-chip

  • Compatibele software: TouchPro Android (en toekomstige ontwikkelingen)

    /topic-images/MiFare%20DESFire_350_pijl_406.png

Bestelinformatie

In het geval u vragen of wensen heeft aangaande orders/bestellingen van passen, TouchKeys, docking-stations of iO smarts, dan kunt u direct contact opnemen met onze orderafdeling:


Nedap Healthcare

Afd. Verkoop binnendienst

Parallelweg 8

7141 DC Groenlo

orders-ideas@nedap.com


In de zomerperiode kunnen bestellingen een langere doorlooptijd hebben dan u gewend bent.

Indien een nabestelling is gedaan voor TouchKeys of passen, dan zal de eerstvolgende dinsdag een update worden klaargezet op de TouchPro-telefoons. Deze update dient geïnstalleerd te worden alvoren de nieuwe TouchKeys of passen in gebruik worden genomen. Indien deze update niet wordt geïnstalleerd, zullen de nieuwe TouchKeys of passen niet te scannen zijn.

category image

TouchPro

Open navigation