24-07-2023


In de periode van 27-02-2023 tot en met 12-07-2023 zijn voor de Ons Dossier-app (Android) geen detailaudits vastgelegd. Op deze pagina vind je meer informatie die ondersteunt bij het uitvoeren van een detailcontrole.


Wat zijn de algemene uitgangspunten voor synchronisatie van data naar een apparaat?

Het algemene uitgangspunt voor synchronisatie van data naar een apparaat is dat de synchronisatie plaatsvindt vanaf één dag voor de geplande afspraak tot 2 dagen na de geplande afspraak. Daarnaast worden ook de gegevens van cliënten gesynchroniseerd die de afgelopen 14 dagen zijn opgezocht en geopend door de gebruiker van het apparaat.

Uitzondering: Sommige klanten synchroniseren cliënten op basis van registratieregels. Hiervoor geldt dat de synchronisatie is gebaseerd op elke vorm van interactie, zoals het maken van rapporten. De tijdsduur waarbinnen de synchronisaties daarna nog plaatsvinden verschilt tussen de 2 en 8 weken. De applicatiebeheerder weet of deze instelling actief is op de apparaten die worden gebruikt binnen de organisatie.

 

Welke gegevens worden gesynchroniseerd?

  • Zorgplannen
  • De laatste 1000 rapportages
  • Overzicht medische gegevens

 

Hoe controleer ik welke synchronisaties hebben plaatsgevonden?

Met behulp van Audits in Ons Autorisaties kun je achterhalen welke data er naar een apparaat is gestuurd. Hiervoor gebruik je de knop Haal cliëntoverzicht op en vink je de optie Verberg achtergrondaudits uit. Deze audit is onderdeel van de applicatie mobiele apps.

Hoe controleer ik of data is ingezien?

Met behulp van de Audits is niet te achterhalen of de data ook daadwerkelijk is ingezien. Het enige dat we kunnen achterhalen is of de data op het toestel aanwezig was.


Hoe weet ik of de Ons Dossier-app is gebruikt door een medewerker?

Via Excel kun je achterhalen of de betreffende medewerker gebruik heeft gemaakt van de Ons Dossier-app (Android). In Ons Autorisatie, onder Rapporten -> Medewerker vind je het rapport Apps in gebruik binnen de organisatie. Hier vind je per medewerkernummer wanneer welke applicatie voor het laatst actief is gebruikt. Door het matchen van de lijst met medewerkernummers kun je snel zien wanneer de app voor het laatst is gebruikt.