We hebben meldingen binnen gekregen dat er problemen lijken te zijn met het rolbereik, met name rooster- of planninggebaseerde autorisatie. 


Ontwikkeling is de oorzaak van dit probleem aan het onderzoeken. Wanneer we meer kunnen melden over de oplossing van dit probleem zullen we dit bericht bijwerken. 

Updates

  • Mart Heidemann

    Er is inmiddels een oplossing voor het probleem. Er kunnen nog omgevingen zijn waar het probleem speelt, indien dat het geval is zal het probleem vannacht (met de nachtelijke synchronisatie) worden verholpen. 


    Het probleem ontstond door synchronisaties vanuit Plannen & Roosteren naar Ons Autorisatie. Ons Autorisatie kon de te ontvangen data niet op een juiste manier verwerken. Hoe dit ineens heeft kunnen ontstaan, wordt nog nader onderzocht. Zodra we daar ook een reden voor hebben gevonden, zullen we dit bericht van een update voorzien. 


    Mochten de problemen morgen alsnog worden ervaren, laat het ons dan direct weten.

  • Gido Poorthuis

    Helaas lijkt het probleem zich nog steeds voor te doen, ondanks de aangeboden oplossing vanuit het ontwikkelteam. Een melding indienen met een aanlevering van medewerkernummer(s), zoals aangegeven in de vorige update van dit bericht, zal helaas geen oplossing bieden voor het probleem.


    Er wordt op dit moment nog steeds onderzoek gedaan naar de exacte oorzaak om zo het probleem te kunnen verhelpen.

    De escalatie functionaliteit kan in de tussentijd als workaround gebruikt worden. Zodra we meer kunnen melden over dit probleem zullen we dit bericht uiteraard bijwerken.

  • Aljona Beslagic

    De problemen zijn nu opgelost voor de meeste klanten. Dien een ticket in als je nog steeds problemen ondervindt met betrekking tot het bereik. Geef daarbij aan om welke medewerkernummer(s) het gaat en in welke deel van de applicatie de problemen zich voordoen. 

  • Aljona Beslagic

    Sommige klanten ervaren nog steeds problemen. Het ontwikkelteam heeft de oorzaak gevonden en is hard bezig met een oplossing doorvoeren.

  • Aljona Beslagic

    Het probleem is inmiddels weer verholpen. Het probleem werd veroorzaakt door een netwerkprobleem waardoor de wachtrij met uit te voeren controles en autorisaties volliep.