Er kunnen problemen ontstaan bij het openen en bewerken van documenten. Dit betreft documenten die ná de update van afgelopen dinsdag zijn geüpload. De documenten kunnen wel worden geopend of bewerkt door ze eerst te downloaden (via de drie puntjes en 'Downloaden'. ) 


We onderzoeken dit probleem en hopen dit bericht spoedig van een update en meer informatie te kunnen voorzien.






Updates

  • Mart Heidemann

    Er blijkt nog een ander probleem te spelen rondom het bewerken van documenten. Dit probleem speelt in combinatie met Office 365. Wanneer documenten worden geopend om te bewerken lukt dit de eerste keer, maar wanneer dit nogmaals wordt geprobeerd, dan zal er - na lang laden - een foutmelding worden getoond. Die foutmelding is als volgt: De functionaliteit is momenteel beperkt. 

    Een andere mogelijke melding heeft dezelfde strekking, maar wordt als in deze afbeelding getoond: 



    Dit probleem lijkt buiten Ons te liggen. Echter, wij blijven dit probleem nauwlettend monitoren en onderzoeken. Dit bericht zal weer van een update worden voorzien zodra er meer bekend is rondom dit probleem. 

    Overigens speelt dit probleem speelt ook op de omgevingen die op 2025.3.11 draaien.

  • Mart Heidemann

    De oorzaak van het probleem is gevonden. Het probleem speelt alleen bij omgevingen die momenteel op versie 2025.4.0 draaien. In deze versie is een optimalisatie rondom het uploaden van documenten meegekomen. Deze verbetering heeft helaas ook dit probleem veroorzaakt. De geïntroduceerde optimalisatie wordt teruggedraaid en daarvoor zullen we een nieuwe oplossing bedenken. Na de update van komende dinsdag zullen de problemen rondom het openen en bewerken van documenten in de browser zijn verholpen. De workaround is dus om het document tot die tijd te downloaden.