Op dit moment is er een verstoring waardoor de wachtrijen voor synchronisatie van gegevens tussen applicaties oploopt. Daardoor kan het gebeuren dat informatie die is aangemaakt of aangepast in de ene applicatie later- of niet gesynchroniseerd wordt naar andere applicaties. Dat geldt bijvoorbeeld voor nieuwe medewerkers die worden aangemaakt in Administratie, waarbij de gebruiker in Ons Autorisatie nog niet bestaat na het aanmaken. Als gevolg kun je dan een wit scherm zien met 'onbekende gebruiker'. De wachtrij heeft echter invloed op meerdere applicaties, dus op meerdere plekken in Ons kun je ervaren dat informatie niet- of later gesynchroniseerd wordt. Zodra er meer informatie bekend is over dit probleem, wordt dit onderwerp aangevuld.

Updates

  • Kees Brandsema

    Het probleem is om 09:31 opgelost door servers te herstarten. We zien dat de wachtrij afneemt en dat nieuwe synchronisaties weer verwerkt worden. Voor het probleem in Autorisatie waarbij de gebruiker onbekend is, geldt dat komende nacht alle gebruikers opnieuw automatisch gesynchroniseerd worden. Als de gebruiker voor komende nacht nodig is, dan kan de medewerker in Administratie nogmaals opgeslagen worden om de gebruiker direct naar Autorisatie te synchroniseren. 


    Er wordt nog onderzocht waardoor het probleem is ontstaan, zodat het probleem in de toekomst voorkomen kan worden.