1. Home
  2. Kennisbank
  3. Koppelingen met Ons
  4. (SSO-)Koppelingen naar externe applicaties

Farmed-koppeling: status en probleemdiagnose

Bijgewerkt op 08 Apr om 14.21 uur

Als er iets mis is met de Farmed-module koppeling is via het status-scherm in te zien welke berichten er verstuurd zijn en of deze succesvol verwerkt zijn.

Benodigde autorisaties
Een van de onderstaande taken is vereist
- Taak: Applicatiebeheer
- Taak: Applicatie instellingen beheren

Status inzien

/topic-images/Farmed%20status%20inzien_969.png

Via Ons Administratie > Beheer > Instellingen > Overige Instellingen > EVS instellingen is een overzicht te zien. Indien er fouten ontstaan, wordt de oorzaak van deze fouten in dit scherm zichtbaar. De bovenste tabel geeft een globale status weer. De onderste tabel geeft details over fouten weer.

Toelichting op de bovenste tabel

Het type bericht geeft aan wat voor soort bericht het is:

  • Admit client: berichten met betrekking tot het opnemen van cliënten.

  • Move client: berichten met betrekking tot de verhuizing van cliënten.

  • Suspend client: berichten met betrekking tot het ontslaan van de cliënten.

  • Register client: berichten met betrekking tot het registreren van cliënten.

  • Register employee: berichten met betrekking tot het registreren en bijhouden van de gegevens van medewerkers.

Berichten in de verschillende kolommen betekenen:

  • Berichten die onder het kopje wachtrijstaan, houden in dat ze wel verzonden zijn, maar nog niet verwerkt.
  • Berichten die onder het kopje verzonden staan, zijn berichten die verzonden zijn.
  • Berichten die onder het kopje oke staan, zijn berichten die volledig en correct verwerkt zijn bij het externe voorschrijfsysteem.
  • Berichten die onder het kopje fout staan, zijn berichten die verstuurd zijn, maar niet correct verwerkt zijn.