1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Tags
  4. Gebruik

Probleemoplossing

Bijgewerkt op 11 Jan om 10.06 uur

Stap 1: Test de tagcollectie in Ons Tags

  • Zijn er blokjes geel/rood?

    • Als een blokje geel is met de melding Er zijn geen parameters ingevuld met een 'parent waarde'. Deze API node kan niet correct worden gebruikt., dan moet een van de parameters de waarde parent waarde te krijgen.

    • Als een blokje rood is, dan verwijst het naar een API die niet meer bestaat.

    • Als een blokje geel is met de melding dat de API node als deprecated gemarkeerd is, dan kan die vooralsnog gebruikt worden, maar zal die in de toekomst komen te vervallen.

      • Kloppen de benodigde parameters voor het uitvoeren?

      • Komt de juiste data terug? Zo niet:

        • Klopt het clientId? Dit moet het id uit de URL zijn als je in Ons Administratie naar de cliënt toe gaat.

        • Zit er een typfout of ontbrekende spaties in een van de parameters?

Stap 2: Test het sjabloon in Ons Tags

  • Controleer of de parameters voor het uitvoeren correct zijn (doorgaans zou hier enkel een clientId en optioneel een locationId moeten staan). Wijkt dit af, dan is er iets mis met de taginrichting (stap 1) of ontbreekt het meegeven van een parameter in een gebruikte tag in het sjabloon.

  • Als je een foutmelding krijgt bij het uitvoeren, controleer of je de benodigde rechten hebt voor het uitvoeren van dit sjabloon en of de cliënt/medewerker in je bereik zit.

  • Het kan zijn dat een tag incorrect is of niet meer bestaat. Probeer het sjabloon opnieuw te uploaden om te kijken of die door de validatie komt.

Stap 3: Test het sjabloon via Ons Administratie

Als het sjabloon niet wordt weergegeven, kan dit komen door:

  • Je hebt niet de juiste rechten. Je hebt een van de rechten met Genereer documenten met [...] in Ons Tags nodig.

  • De parameters benodigd voor het uitvoeren komen niet overeen met wat Ons Administratie verwacht. Bij het kopje Brieven versturen wordt minimaal een clientId en optioneel een locationId verwacht. Dit geldt ook voor het genereren van een Ons Tags Rapportage bij een cliënt.

Als het document niet gegenereerd wordt of er een foutmelding wordt weergegeven:

  • Zorg dat enkel de informatie meegestuurd wordt die benodigd is voor documentgeneratie: een cliënt als een clientID nodig is voor de uitvoer van het sjabloon, een locatie als een locationID nodig is voor de uitvoer van het sjabloon, enz.

  • Test het sjabloon in de Ons Tags-omgeving voor dezelfde cliënt. Doe vervolgens hetzelfde voor de gebruikte tagcollecties om er achter te komen waar potentieel een fout ontstaat.

Als het document gedownload wordt en niet bij de cliëntdocumenten terechtkomt:

  • Probeer de opgegeven cliënt te verwijderen en opnieuw te selecteren in de selectiebox bij briefgeneratie.