1. Home
  2. Kennisbank
  3. Nedap Luna
  4. Implementatie

1. Checklist voor Luna-coördinator

Bijgewerkt op 26 Jun om 14.16 uur

Jullie organisatie gaat beginnen met Nedap Luna. In deze handleidingen nemen we in een paar stappen door hoe de implementatie en uitrol van Nedap Luna binnen de hele organisatie succesvol kan verlopen.

Als organisatie kun je dit uiteraard zelf vormgeven en laten aansluiten op bestaande processen, maar wij hopen dat deze checklist houvast en richting geeft.

Luna Coördinator

Jij bent de projectleider voor Nedap Luna en krijgt daarom de rol van Luna Coördinator. Jij bent:

  • betrokken bij innovatie binnen jouw organisatie.
  • verantwoordelijk voor de uitrol van Nedap Luna binnen jouw organisatie.
  • het aanspreekpunt voor Nedap over Nedap Luna.
  • degene die Nedap Luna-tickets indient bij Nedap. De eerstelijnsvragen kan jouw organisatie zelf opvangen via geïnstrueerde Luna Coaches.

Ben jij deze persoon nietGeef dan iemand anders deze verantwoordelijkheid en geef dit door aan het team van Nedap Luna via luna@nedap.com.

In verband met kwetsbaarheden (denk aan uitval, etc.) is het verstandig om een tweede Luna Coördinator te benoemen en informatie goed over te dragen en vast te leggen. Meldt deze aan in Ons® Diensten.

Checklist

Stap

Toelichting

Importeer je profielvragenlijsten voor het bestellen en retoruneren van Nedap Luna.
Wil je je eerste Nedap Luna bestellen? Dan doe je dat via de profielvragenlijsten. Deze gebruik je ook als je een Nedap Luna wilt retourneren. Bekijk de volgende handleiding voor meer informatie over het opzetten hiervan: Profielvragenlijsten klaarzetten voor bestellen en retourneren.

Vastleggen en delen werkwijze:

  • Waar vinden zorgmedewerkers informatie over cliëntselectie van Nedap Luna? 
  • Hoe kunnen zorgmedewerkers een Nedap Luna
  • Hoe komt Nedap Luna bij de cliënt?
  • Wie installeert Nedap Luna voor de cliënt?
  • Waar kan ik mijn (technische) vragen kwijt over Luna? Omschrijving Luna-supportstructuur binnen de organisatie.

Deze informatie moet zichtbaar zijn op een platform dat bekend is bij de medewerkers. Dit kan intranet zijn of een andere vorm van interne communicatie. Een nieuwsbrief kan bijvoorbeeld goed werken om medewerkers actief te verwijzen naar een nieuw proces.


Selecteer een Luna Coach

Deze persoon...

  • Staat in direct contact met cliënten
  • Heeft affiniteit met vernieuwde interventies
  • Kan met een smartphone overweg (geen verdere technische competenties nodig).
  • Ondersteunt collega's bij de introductie van Nedap Luna, bijvoorbeeld tijdens een werkoverleg, zodat zij de zorgvraag van cliënten en het cliëntprofiel binnen Nedap Luna kunnen toetsen.
  • Kan eerste vragen opvangen
  • Eventuele weerstand opmerken en proberen te verminderen.
  • Afstemming zoeken met andere teams of de interne Luna Coördinator, wanneer er problemen zijn die niet eenvoudig kunnen worden opgelost. 

Autoriseer de medewerkers van de teams met de deskundigheid ‘Nedap Luna’ in Ons® Autorisatie

Dit kun je zelf doen of uitbesteden aan applicatiebeheer.

(Digitale) bijeenkomst met de Luna Coach
Stem af of ze alle informatie hebben om het team te informeren over Luna. Benadruk de focus op welke cliënten er baat bij hebben

De Luna Coach plant en leidt een startbijeenkomst in hun eigen team. 

Iedere zorgmedewerker per team die Luna Coach is krijgt de uitnodiging om de e-learning van 10 á 15 minuten te volgen wanneer hem/haar dit uitkomt. 


Kan gedurende bestaand (wijkverpleegkundig) overleg op de agenda gezet worden. Zie Teamintroductie Luna voor de inhoud van de startbijeenkomst
Telefonisch contactmoment met de Luna Coach van ieder team, 3 weken na startsessie

Korte statusupdate over de voortgang van de inzet. Bijsturen waar nodig. 


Feedbackmoment plannen, ten minste 6 weken na startsessie met Luna Coach van ieder team.
Delen van hun ervaringen.

Overig 

 

Financiering Nedap Luna

Nedap Luna wordt vergoed door verzekeraars en zorgkantoren. Neem contact op met team Nedap Luna voor ondersteuning in dit proces via luna@nedap.com

Wij voorzien je van de benodigde bewijslast voor het indienen van het thuiszorgtechnologie-aanvraagformulier voor de zorgverzekeraar. Ook weten wij hoe dit bij het zorgkantoor werkt.