1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Cliënt en Caren
  4. Algemeen

Overzicht instellingen Caren 3 omgeving

Bijgewerkt op 18 Dec om 13.28 uur

Met de nieuwe versie van Caren is het voor zorgorganisaties nu mogelijk om zelf de instellingen te beheren van hun Caren omgeving. Deze instellingen zijn te vinden in Ons Cliënt in het menu aan de linkerkant. Let op, alleen de gebruiker met de recht Applicatie beheren’ kan deze instellingen aanpassen. Onderstaand artikel legt uit welke instellingen er precies zijn en wat deze inhouden.


Let op, als er iets wordt aangepast in deze instellingen zal dit voor de gehele zorgorganisatie zijn. Het is niet mogelijk om dit per locatie of cliënt in te stellen.


Let op, het kan even duren voordat de aanpassingen in de instellingen effect hebben op de configuratie van Caren.

Algemeen

In deze sectie zijn de algemene instellingen van Caren te beheren.

Gebruik formele taal in uitnodiging

De brief met activatiecode is een standaardbrief. Er kan gekozen worden voor een formele of informele brief als voorkeur. Let op, de URL in de voorbeeldbrief verwijst naar een niet bestaand domein. Dit zal in de daadwerkelijke brief verwijzen naar www.carenzorgt.nl.
Als deze instelling wordt aangezet, zal de brief in formele taal worden verstuurd. Staat deze instelling uit dan zal de brief in informele taal worden verstuurd.

Caren-gebruikers toestaan een uitnodiging aan te vragen

Als men deze instelling aanzet is het mogelijk om via Caren een brief met activatiecode aan te vragen. Staat deze instelling uit, dan kan er alleen een brief met activatiecode worden aangemaakt door zorgmedewerkers die hier het recht toe hebben in Ons Cliënt.

Positie van het adres op de uitnodiging

Met de instelling voor de positie van het adres op de uitnodiging kan worden bepaald waar het adres komt te staan op de brief. Op deze manier kan het adres op de juiste plek worden geplaatst zodat deze in een envelop zichtbaar is.

Cliëntverhaal

Het aan- of uitzetten van het cliëntverhaal dient te worden aangevraagd bij Caren Support via een ticket. Als deze instelling wordt aangezet zal het mogelijk worden voor cliënten/mantelzorgers om het cliëntverhaal in te vullen via Caren. De cliënt/mantelzorger kan er vervolgens ook voor kiezen om het cliëntverhaal met de zorgorganisatie te delen. Doet de cliënt/mantelzorger dit, dan zal het cliëntverhaal te lezen zijn voor de zorgmedewerkers die toegang hebben tot het dossier van de cliënt. De knop laat alleen zien wat de huidige instelling is.



Dossier

In deze sectie is in te stellen welke onderdelen van het dossier mogen worden gedeeld met Caren, zodat deze ook inzichtelijk zijn voor de cliënt en/of mantelzorger(s). Allereerst dient er te worden aangegeven vanaf wel moment er onderdelen gedeeld mogen worden. Vervolgens kan er worden aangegeven welke onderdelen er wel en niet gedeeld mogen worden.

  • Deel niets: Er zullen geen onderdelen worden gedeeld.
  • Deel onderstaande vanaf het begin: Hiermee wordt bedoeld dat alle onderdelen (die gespecificeerd zijn) vanaf het begin van het dossier worden gedeeld.
  • Deel onderstaande vanaf datum: Hier kan een specifieke datum worden opgegeven vanaf wanneer de onderdelen (die gespecificeerd zijn) mogen worden gedeeld.

Deel rapportages

Als deze instelling wordt aangezet, zullen rapportages doorkomen in Caren. Wordt deze instelling uit gezet, worden (nieuwe) rapportages niet meer gedeeld met Caren.

Deel documenten uit Ons Administratie

Wanneer deze instelling is ingeschakeld, worden documenten met een uploaddatum vanaf 1 maart 2021 gedeeld met Caren.
Let op: als je bij dossier delen een vanaf-datum hebt ingesteld die na 1 maart 2021 ligt, dan worden alleen documenten gedeeld met een uploaddatum vanaf die ingestelde datum.

Wanneer deze instelling wordt uitgeschakeld, worden nieuwe documenten niet langer gedeeld met Caren.

Deel plannen

Wanneer deze instelling is ingeschakeld, worden (zorg)plannen gedeeld met Caren. Hierbij wordt geen rekening gehouden met de dossierdatum.

Wanneer de instelling wordt uitgeschakeld, worden nieuwe (zorg)plannen niet langer gedeeld met Caren.

Cliënten kunnen plannen goedkeuren

Als deze instelling wordt aangezet, kunnen cliënten en de personen in het zorgnetwerk die hiervoor bevoegd zijn, de (zorg)plannen goedkeuren. Staat deze instelling uit dan kan het (zorg)plan niet worden goedgekeurd via Caren.

Cliënten kunnen met Dossier communiceren

Als deze instelling wordt aangezet, kan er door de cliënt en de personen in het zorgnetwerk die hiervoor bevoegd zijn, berichten worden gestuurd naar de zorgorganisatie. Deze berichten komen binnen als een rapportage in het dossier van de cliënt. Dit valt onder de familie communicatie.

Wordt de optie "alleen wanneer de zorgorganisatie het gesprek start" geselecteerd, dan kan er pas gecommuniceerd worden met de zorgorganisatie als de zorgorganisatie het gesprek initieert. Nadat dit gebeurd is kan de cliënt en de personen die hiervoor bevoegd zijn berichten sturen.



Medewerkers

In deze sectie kunnen de instellingen worden beheerd over hoe de gegevens van de medewerkers mogen worden getoond in Caren.

Deel titel medewerkers

Als deze instelling wordt aangezet, zal de functietitel van de medewerker getoond worden in Caren. Staat deze instelling uit dan zal alleen de naam van de medewerker getoond worden, op de manier zoals is aangeven in de naamweergave (zie instelling "geef naam medewerker weer als" ). Is er "geen naam" geselecteerd bij naamweergave, dan wordt er geen naam weergegeven.

Deel foto medewerkers

Als deze instelling aanstaat, zal de foto van de medewerker getoond worden in Caren. Dit zijn de foto's zoals deze in het smoelenboek staan. Is er geen foto beschikbaar, dan zal er een "placeholder" afbeelding getoond worden. Staat deze instelling uit dan zal er geen foto getoond worden.

Geef naam medewerker weer als

  • Voor- en achternaam = Jan Smit
  • Voornaam en eerste letter achternaam = Jan S.
  • Voornaam = Jan
  • Initialen = J.S. (Indien veld Initialen in Ons® is ingevuld, dan worden deze initialen getoond + 1e letter achternaam)
  • Eerste letter voornaam en achternaam = J. Smit
  • Geen naam

Afspraken

In deze sectie is in te stellen welke type afspraken er gedeeld mogen worden in Caren en andere afspraak gerelateerde instellingen:

Deel afspraken vanuit Ons Agenda

Als deze instelling wordt aangezet, zullen afspraken die ingepland zijn via Ons Agenda. Staat deze instelling uit dan zullen er geen afspraken vanuit Ons Agenda worden getoond in de agenda van de cliënt. Let op, handelingen worden niet gedeeld, notities zijn wel inzichtelijk.

Deel afspraken vanuit Ons Planning

Als deze instelling wordt aangezet, zullen afspraken die ingepland zijn via Ons Planning. Staat deze instelling uit dan zullen er geen afspraken vanuit Ons Planning worden getoond in de agenda van de cliënt.

Deel afspraken vanuit Groepszorg

Als deze instelling wordt aangezet, zullen afspraken die ingepland zijn via Ons Groepszorg. Staat deze instelling uit dan zullen er geen afspraken vanuit Ons Groepszorg worden getoond in de agenda van de cliënt.

Toon gerealiseerde tijd in Caren

Als deze instelling wordt aangezet, zullen planningsafspraken in het verleden (met de werkelijk gerealiseerde tijd) zichtbaar zijn in de agenda van de cliënt in Caren.

Toon gedeelde afspraken vanuit Caren in Ons Agenda

Als deze instelling wordt aangezet, kunnen cliënten en de personen in het zorgnetwerk die hiervoor bevoegd zijn, afspraken delen met de zorgorganisatie. Als dit gebeurd zal deze afspraak doorkomen in Ons Agenda.

Margetijd Ons Planning afspraken (minuten)

Bij deze instelling kun je de margetijd (in minuten) invullen die aan Ons Planning afspraken worden toegevoegd. Vul je niks in dan zal er ook geen margetijd worden getoond. Onderstaand een voorbeeld hoe dit in de agenda van de cliënt gewoond wordt, waarin 30 minuten margetijd is toegevoegd.

Externe koppelingen

Deze optie is alleen van toepassing als de zorgorganisatie gebruikt maakt van een externe koppeling. Via deze instelling kan de externe koppeling verder worden geconfigureerd. Op dit moment wordt alleen de externe koppeling met Minddistrict ondersteund.

Organisatie

In onderstaande sectie zijn de organisatiegegevens aan te passen. Deze organisatiegegevens worden getoond in Caren onder het tabje Zorgorganisaties. Voeg hier bijvoorbeeld een telefoonnummer of e-mailadres toe zodat cliënten en/of mantelzorgers gemakkelijk in contact kunnen komen met de zorgorganisatie.