Vandaag schakelen we, zoals eerder per e-mail aangekondigd, Caren en Ons® Client volledig uit. Dit doen we rond 13.00 uur. Vanaf dat moment kunnen gebruikers tijdelijk niet inloggen in Caren. In de loop van dinsdag 25 november wordt Caren weer ingeschakeld en loggen gebruikers automatisch in op Caren 3.0. Zodra we exact weten wanneer Caren 3.0 wordt geactiveerd, laten we dat weten via dit bericht. 


Omdat Caren en Ons® Client tijdelijk volledig worden uitgeschakeld, zijn gegevens uit Caren in deze periode niet zichtbaar in de Ons® Suite. Data die vanuit de Ons® Suite naar Caren wordt doorgestuurd, wordt tijdelijk opgeslagen. Zodra Caren 3.0 weer live is, wordt deze data automatisch gesynchroniseerd.


Belangrijke mededelingen over de uitrol van Caren 3.0 voegen we toe aan dit bericht. Klik op de knop ‘Volgen’ om per e-mail een notificatie te ontvangen zodra we een update plaatsen.

Updates

  • Ruben de Ruiter

    Het probleem waarbij het voor een aantal gebruikers niet mogelijk was om een nieuwe activatiecode aan te vragen is inmiddels opgelost. Gebruikers kunnen weer zelfstandig via Caren een activatiecode aanvragen. Voor het aanvragen van een activatiecode heeft de gebruiker onder andere het cliëntnummer nodig.

    We verwachten dat de komende dagen meer Caren-gebruikers daarom contact opnemen met de zorgorganisatie. Vanuit Nedap mogen wij het cliëntnummer niet verstrekken. 

  • Ruben de Ruiter

    Een aantal gebruikers ervaren op dit moment problemen met het inzien van hun zorgpagina. Dit komt doordat gebruikers geen toestemming hebben verleend voor de datamigratie. Daardoor zien zij geen informatie in de zorgpagina.

    Het advies aan hen is om een een nieuwe activatiecode aan te vragen. Echter zien wij dat dit niet altijd werkt, doordat onbedoeld hun 'oude' Caren-zorgpagina nog in Caren 2.0 staat. Daarom luidt het advies richting zorgorganisaties: neemt iemand contact omdat diegene een lege zorgpagina ziet? Verbreek dan de actieve koppeling voor deze cliënt via Ons Cliënt en laat de cliënt daarna een nieuwe activatiecode aanvragen


    We werken aan een oplossing om dit probleem automatisch op te lossen. Als we hier meer informatie over hebben, werken we dit bericht weer bij.

  • Ruben de Ruiter

    Op dit moment is er een probleem bekend waardoor het kan zijn dat sommige gegevens nog niet zichtbaar zijn in Caren (bijvoorbeeld zorgplannen of sommige rapportages). Ons ontwikkelteam is hiervan op de hoogte en probeert dit zo snel mogelijk op te lossen. De actuele problemen zijn ook de volgen op de informatiepagina van Caren 3.0


  • Ruben de Ruiter

    Sinds ongeveer 16.00 uur hebben we Caren 3.0 uitgerold en kunnen gebruikers weer inloggen. We zien dat documenten en afspraken langzaam worden gesynchroniseerd naar Caren 3.0. Het kan enkele uren duren voordat alle afspraken juist worden weergegeven. 

  • Ruben de Ruiter
    We hebben Caren en Ons® Client om 13.10 uur uitgeschakeld. Ons supportteam staat bij vragen van gebruikers klaar via de tijdelijke telefoonlijn en per e-mail (support@caren.nl). Het telefoonnummer is terug te vinden in de checklist