1. Home
  2. Kennisbank
  3. Netwerkzorg
  4. Gebruik

Een eOverdracht verzenden

Bijgewerkt op 09 Jul om 21.46 uur

Een eOverdracht verzenden


Wanneer een nieuwe overdracht start zie je onderstaand scherm als er nog geen eerdere overdrachten gedaan zijn. 




Let op

Als de betreffende cliënt een ongeldig, niet-vergewist of onbetrouwbaar BSN heeft, wordt hiervan meteen een notificatie getoond.



Op test-omgevingen (en het Nuts-acceptatie netwerk) mogen geen persoonsgegevens worden uitgewisseld, alleen fictieve dossiers. De reden hiervoor is dat er dan daadwerkelijke persoonsgegevens naar een andere zorgaanbieder gestuurd worden, waar die zorgaanbieder mogelijk ook geen behandelrelatie mee heeft. Daarom kunnen in een testomgeving alleen cliënten worden verstuurd met een BSN uit de lijst van de door de overheid uitgegeven testnummers. Lees op deze pagina van Rijksoverheid meer informatie over het gebruik van testnummers en testbestanden. 


Als er al wel overdrachten voor de huidige cliënt zijn gedaan zie je een lijst en wat de status van de overdracht is. 



Om een nieuwe overdracht te starten, klik op de knop Nieuwe overdracht.


Op deze pagina kun je de belangrijkste informatie voor deze overdracht invullen: 

De Ontvanger waar de overdracht naar toe gaat, de (gewenste) datum en tijd van overdracht, een bericht of toelichting voor de ontvangende partij, de bevestiging dat je toestemming hebt van de client om de gegeven over te dragen en een datum tot wanneer agenda afspraken in de overdracht worden meegenomen.


Ook kunnen PDF-documenten worden toegevoegd die belangrijk zijn voor de zorg (rondom) de client. Er wordt automatisch een ZIB-document toegevoegd, waar alle informatie die in de volledige eOverdracht zit opgenomen is. Dit ZIB-document wordt gegenereerd behulp van OnsTags. Hierdoor kunnen we garanderen dat we alle informatie die in de eOverdracht zou moeten zitten, overgedragen wordt.


Het volgende scherm geeft een overzicht van het te versturen bericht weer. Eventueel kan er nog wat aangepast worden in het dossier van de cliënt voor het verstuurd wordt - bijvoorbeeld een aanvulling, of het verwijderen van agenda-afspraken die anders meegestuurd zouden worden. Klik op Bevestigen om definitief te versturen. 


Na het bevestigen kom je weer terug op de overzichtspagina met verzonden overdrachten.