Nuts inrichting
Om informatie te kunnen sturen en ontvangen dient een zorginstelling aangemeld te worden binnen het Nuts-netwerk. Hiervoor is het van belang dat de Zorginstellinggegevens ingevuld zijn.
Deze informatie wordt door Nedap gepubliceerd binnen het Nuts-netwerk aan de hand van wat er binnen de omgeving is ingericht.
Let op: Gebruikt jullie organisatie meerdere test-omgevingen waarbij meerdere omgevingen aangemeld dienen binnen het Nuts-netwerk? Houd dan rekening met unieke naamgeving van de omgeving.
De naam en plaats van de organisatie is in te richten binnen Ons Administratie onder beheer → instellingen → overige instellingen → zorginstellinggevens. Hierbij dienen ten minste de naam van de organisatie en een plaats gevuld te zijn. Als de naam of plaats gewijzigd zijn moet dit (op dit moment) nog gemeld worden met een support-ticket, zodat het opnieuw gepubliceerd kan worden.
Externe zorgleverancier categorie
Om alle gegevens uit een eOverdracht goed te verwerken zijn extra instellingen nodig. Een externe zorgleverancier categorie is nodig voor de professionele contacten zonder AGB code. Middels de AGB code kan automatisch de correcte zorgleverancier categorie bepaald worden, maar de AGB code wordt niet altijd meegestuurd. Om deze professionele contacten dan ook over te nemen bij de cliënt, is een extra categorie nodig. Deze externe zorgleverancier categorie moet "Extern" heten. De nieuwe categorie is aan te maken binnen Ons Administratie onder beheer → instellingen → overige instellingen → externe zorgleveranciers. Hierbij wordt AZR niet aangevinkt.
Ons Tags functionaliteit
Bij het versturen van een eOverdracht wordt ook automatisch een overdrachtsdocument gegenereerd. Hiervoor is een systeemsjabloon aangemaakt binnen Ons Tags en het heet "eOverdracht_Overdrachtsdocument.docx". Dit sjabloon komt automatisch beschikbaar als de functionaliteit voor Ons Tags aan staat. Het is dus nodig om de functionaliteit voor Ons Tags aan te vragen, als dit nog niet beschikbaar is.
Meer informatie over Ons Tags is hier te vinden.
Metingen ook bij de rapportages tonen
Bij het verzamelen van de gegevens voor een eOverdracht wordt naar de laatste metingen gezocht binnen zowel Klinimetrie als de rapportages. Bij het verwerken van een eOverdracht worden de metingen weggeschreven op de tijdlijn binnen Klinimetrie. Als Klinimetrie niet actief wordt gebruikt, dan deze instelling het resultaat ook op andere plekken tonen, zodat de gegevens wel zichtbaar worden.
Cliënt- en medewerkernummering
Binnen een eOverdracht is geen informatie beschikbaar voor een cliëntnummer. Cliënten worden middels één actie automatisch aangemaakt in Ons Administratie. Daarbij is het noodzakelijk om automatische cliëntnummering in te schakelen. Cliënten krijgen zodoende automatisch een cliëntnummer toegewezen. Op deze pagina staat beschreven hoe dit in te stellen.