De vernieuwde Ons® Berichten is op dit moment alleen beschikbaar voor organisaties die deelnemen aan de pilot. Als we de vernieuwde Ons® Berichten breder uitrollen, informeren we je organisatie hierover per mail.
De vernieuwde Ons® Berichten rollen we in 2025 volledig uit. Met de vernieuwde Ons® Berichten bieden we zorgorganisaties een verbeterde versie van de huidige berichten-functionaliteit. Op deze pagina vind je de voorwaarden voor het deelnemen aan de pilot van de vernieuwde Ons® Berichten. Deze pagina is vooral bedoeld ter informatie vóórdat je start met de pilot van de vernieuwde Ons® Berichten. Lees de pagina dus goed door.
Voorwaarden
- Bij het gebruik van de vernieuwde Ons® Berichten op de testomgeving, kunnen de volgende problemen optreden als er een kopie van productie naar test is gemaakt.
- Tijdens het inloggen kan een gebruiker mogelijk niet inloggen.
- Een gebruiker kan in sommige gevallen niet navigeren binnen de Ons® Suite.
- De applicatiebeheerder kan in sommige gevallen een foutmelding krijgen bij het aanmaken van medewerker via Ons® Administratie.
De overstap naar de vernieuwde Ons® Berichten
- Handreikingen vanuit Nedap
Vanuit Nedap voorzien we jullie na de aanvraag met de snel-start-gids voor gebruikers en een checklist voor de Ons® Coaches ter voorbereiding op de overstap. Hiermee bieden we een aantal handvaten om de overstap naar de vernieuwde Ons® Berichten zo goed mogelijk te laten verlopen. Daarnaast vind je op het supportportaal gebruikershandleidingen voor de vernieuwde Ons® Berichten op web en de mobiele applicaties. - Banner in Ons® Medewerkerportaal
Als de vernieuwde Ons® Berichten wordt ingeschakeld, dan wordt er een banner weergegeven op zowel het Medewerkerportaal als in de Nedap Ons®-app. Hiermee worden de medewerkers binnen je organisatie geïnformeerd over wanneer de organisatie overstapt op de vernieuwde Ons® Berichten. - Inrichtingsfase
Als de vernieuwde Ons® Berichten wordt ingeschakeld, kan je als Ons® Coach starten met de inrichting van de vernieuwde Ons® Berichten via het configuratiescherm. Gebruikers kunnen tijdens de inrichtingsfase nog geen gebruikmaken van de vernieuwde Ons® Berichten. - Livegang vernieuwde Ons® Berichten
Op de eerstvolgende maandagochtend om 09.00 uur, na twee volledige werkweken, worden de gebruikersaccounts gesynchroniseerd met de vernieuwde Ons® Berichten. Vanaf dit moment kunnen alle gebruikers binnen je organisatie inloggen in de applicatie via de hub. Daarnaast kunnen ze ook via de vernieuwde Ons® Berichten-applicatie inloggen. De huidige berichten-functionaliteit wordt vanaf dat moment op read-only gezet. Dat betekent dat de berichtenhistorie in Ons® wel gelezen kan worden, maar niet meer gebruikt kan worden. Dit geldt voor de berichten-functionaliteit in Ons® en voor de berichten in de Nedap Ons®-app. - Oude berichten-functionaliteit
6 weken na de livegang van de vernieuwde Ons® Berichten wordt de huidige/oude berichten-functionaliteit uitgeschakeld. Dat betekent dat de berichtenhistorie ook niet meer in te zien is. Houd hier rekening mee en laat medewerkers belangrijke informatie eventueel verplaatsen naar een andere passende plek.
Veel plezier met het gebruik van de vernieuwde Ons® Berichten!