Oorzaak
Er zijn vier mogelijke oorzaken:
1: De app toont de koppelcode in plaats van de inlogcode.
Bestaat de code uit letters, of letters en cijfers? Of alleen uit cijfers?
Alleen letters, of letters en cijfers
Deze code is de code die gebruikt dient te worden om de app eenmalig te koppelen aan het medewerkeraccount. Deze code kan niet gebruikt worden als twee-factorcode om mee in te loggen. Als je Toegangscode-app nog niet is gekoppeld aan je account, dan wordt de tweefactor-authenticatiecode als SMS-bericht verzonden.
Alleen cijfers
Als je code bestaat uit alleen cijfers, dan is de app aan je account gekoppeld. Je kunt deze code dus vanaf nu gebruiken om mee in te loggen. Een correcte toegangscode bestaat enkel uit cijfers en heeft een kunstwerk als achtergrond.
2: De tijdsinstelling van het mobiele apparaat klopt niet.
Indien je toch een foutmelding krijgt dat de ingevoerde code ongeldig is, kan het zijn dat de tijdsinstelling van het mobiele apparaat waarop de toegangscode app geinstalleerd is, niet op tijd staat. Als de klok van het toestel niet op tijd staat, doordat gekozen is om de tijd handmatig in te stellen in plaats van automatisch, kan een foutmelding verschijnen dat de code niet geldig is. Indien de tijd toch handmatig ingesteld moet zijn op het toestel, controleer dan naast de datum en tijd ook de tijdzone van het toestel. Deze moet staan op GMT +1 (Amsterdam, Berlijn, Parijs).
Optie: tijd in de app synchroniseren
De Ons Toegangscode app bevat een speciale optie waarmee je de tijd die de app registreert, kunt synchroniseren. De tijd van je toestel wordt hiermee niet aangepast, maar de app geeft het verschil in tijd aan onze computers door, waardoor je wel een geldige toegangscode krijgt. Deze synchronisatie is tijdelijk en geldig tot het moment dat het toestel opnieuw wordt opgestart.
3: De app is gekoppeld aan verkeerde type omgeving (test of productie)
Voordat je de koppeling tussen een app en een specifiek medewerkeraccount legt, kies je eerst welk type omgeving je wilt koppelen (productie of test). Het kan voorkomen dat je de app met de testomgeving hebt gekoppeld en probeert in te loggen bij de productieomgeving. In dat geval werkt de code die de app genereert niet en krijg je de melding dat de code onjuist is.
Als je dit probleem wilt oplossen, moet je de app eerst ontkoppelen en dan weer koppelen met de productieomgeving. Volg de onderstaande stappen:
4: De app is op meerdere apparaten tegelijkertijd gekoppeld of geïnstalleerd
In deze situatie kan de applicatie waar de toegangscode voor nodig is, niet achterhalen wat de juiste code moet zijn. Om dit probleem op te lossen:
Controleer bij de gekoppelde apparaten in Ons Medewerkerportaal of in het overzicht van gekoppelde apparaten bij een medewerker op welke apparaten de Ons Toegangscode-app geinstalleerd en gekoppeld is.
Ontkoppel en verwijder de app vervolgens van het apparaat waar de app niet meer op gebruikt moet worden.