Welke acties kan ik uitvoeren in Ons® Vandaag?
In het Instellingenscherm (te bereiken via het linkermenu in de app) staan verschillende acties die je kunt uitvoeren in de planning en in de werkstaat van de app. Het wel of niet door kunnen voeren van deze acties staat aangegeven door middel van een Ja of een Nee. Welke acties doorgevoerd kunnen worden, is in te richten door de applicatiebeheerder van de zorgorganisatie in het weekkaartprofiel van de gebruiker.
Meer informatie over het scherm Instellingen vind je in in Ons® Vandaag: Instellingen in het menu
Meer informatie over de weekkaartinstellingen die de applicatiebeheerder kan instellen om de opties uit het instellingenscherm te kunnen gebruiken, vind je in Ons® Vandaag: configuratie.
Waarom kan ik een cliënt niet vinden
Dit kan voorkomen als je in Ons® Vandaag op zoek gaat naar een cliënt die niet in de planning voorkomt of als je een ongepland bezoek wilt toevoegen. In dit geval is het zeer waarschijnlijk dat je geen rechten hebt om gegevens van deze cliënt in te zien.
Waarom zie ik geen + in de planning om een ongepland bezoek toe te voegen?
De functionaliteit is handmatig in te schakelen via het instellingenmenu in de app. Hoe ongeplande bezoeken kunnen worden toegevoegd, staat beschreven in Ons® Vandaag: ongeplande bezoeken registreren.
Waarom kan ik mijn bezoek niet aanpassen?
Dit komt omdat dit niet in jouw weekkaartprofiel is ingesteld. Zie het kopje hierboven Welke acties kan ik uitvoeren in Ons® Vandaag? voor meer informatie.
Waarom kan ik mijn bezoek niet annuleren?
Dit komt omdat dit niet in jouw weekkaartprofiel is ingesteld. Zie het kopje hierboven Welke acties kan ik uitvoeren in Ons® Vandaag? voor meer informatie.
Waarom zie ik geen + in de Werkstaat om tijd toe te voegen?
De mogelijkheid om directe of indirecte tijd toe te voegen in de werkstaat, is afhankelijk van de instellingen in het weekkaartprofiel. In het instellingenscherm van de app (te bereiken via het linkermenu in de app) zie je of dit bij jou ingesteld is in het weekkaartprofiel. Zie vervolgens Welke acties kan ik uitvoeren in Ons® Vandaag? hierboven voor meer informatie.
Ik heb de planning gewijzigd, maar mijn wijzigingen zijn niet overgenomen in mijn werkstaat. Hoe komt dat?
Heb je als gebruiker wijzigingen in jouw planning aangebracht, bijvoorbeeld via wijzigingen op bestaande bezoeken en via het toevoegen van ongeplande bezoeken? Dan moet je de gewijzigde planning diezelfde dag vóór middernacht (00:00 uur) registreren via 'Uren registreren -> 'Doorgaan'. Doe je dit niet uiterlijk voor middernacht? Dan wordt automatisch de oorspronkelijke planning (zonder de aangebrachte wijzigingen) doorgezet naar jouw werkstaat.
Zit er een deadline op het registreren en doorsturen van een gewijzigde planning?
Ja. Het antwoord op deze vraag vind je bij de vraag 'Ik heb de planning gewijzigd, maar mijn wijzigingen zijn niet overgenomen in mijn werkstaat. Hoe komt dat?'
Waarom krijg ik een foutmelding als ik mijn uren wil ondertekenen?
Om de Ons® Vandaag app te kunnen gebruiken, heeft de medewerker de volgende drie rechten nodig:
- Taak: Zorgregels bewerken via Ons® Medewerkerportaal
- Taak: Toegang tot het Medewerkerportaal
- Taak: Eigen weekkaart bewerken
Om de uren te kunnen ondertekenen, heeft de medewerker deze drie rechten nodig.
Waarom kan ik mijn bezoek niet verkorten, verlengen of annuleren?
Deze opties zullen niet zichtbaar zijn voor medewerkers, als de instelling Exporteer reistijd ingeschakeld staat in Ons® Planning. Dit is naar aanleiding van dit probleem aangepast. Aangezien deze functies het bezoek daadwerkelijk veranderen (inkorten, verlengen of annuleren), zijn deze weggehaald als de instelling ingeschakeld staat. Als deze instelling niet ingeschakeld staat, dan zijn de functies wel beschikbaar. Dit is een wijziging vanaf versie 1.11.0.
Waarom kan ik mijn eigen team niet zien in de Ons® Vandaag-app?
De medewerker heeft de taak Basisgegevens [van een medewerker] inzien nodig om zijn/haar team in te kunnen zien. Daarbij worden er naar de volgende checks gekeken: de medewerker zit in de scope van de gebruiker, de medewerker heeft een geldige teamtoewijzing, de medewerker heeft een geldig contract. Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal een gebruiker bepaalde collega's dus wel/niet zien.
Zijn de agenda-afspraken uit de Ons® Vandaag-app ook zichtbaar in Caren?
Deze aangemaakte afspraken uit de Ons® Vandaag app zijn ook in Caren zichtbaar als de afspraken voldoen aan de volgende twee voorwaarden:
- Het vinkje Cliënten zijn aanwezig staat aan
- Er zijn één of meerdere cliënten uitgenodigd voor deze afspraak.