1. Home
  2. Kennisbank
  3. Algemene informatie
  4. Ons Coaches

Informatiepagina nieuwe supportportaal

Bijgewerkt op 01 Aug om 14.36 uur

Vanaf 3 juli gaan we live met het nieuwe supportportaal. Dit nieuwe supportportaal is ontwikkeld op basis van Freshdesk. Het grootste voordeel van het nieuwe supportportaal is dat we een aantal punten combineren: een ticketsysteem, een portaal met handleidingen, informatie over verstoringen, nieuwsberichten, webcasts en een belsysteem. Hierdoor hoef jij als gebruiker van de Ons Suite voor de actuele informatie maar op één plek te zijn.


Op deze informatiepagina vind je alle praktische informatie over de overgang naar het nieuwe supportportaal en geven we antwoord op veel gestelde vragen. We updaten deze pagina regelmatig met nieuwe informatie over het portaal. Op dit moment zetten we de puntjes op de ï, zodat we vanaf 3 juli het nieuwe supportportaal volledig in gebruik kunnen nemen.


Planning

Bekijk hieronder de belangrijkste datums voor de overgang naar het nieuwe supportportaal. 


Datum
Actie
31 meiOntvangst activatiemail
18 juniWebcast met uitgebreide informatie over het nieuwe supportportaal
3 juliGo-live nieuwe supportportaal en dus mogelijkheid indienen van tickets
18 juliHuidige supportportaal wordt offline gehaald en het is niet meer mogelijk om nieuwe tickets in te dienen via TOPdesk. Openstaande tickets worden nog wel afgehandeld via TOPdesk t/m 31 juli.
1 augustusVolledige overgang naar nieuwe supportportaal. Het is dan niet meer mogelijk om te reageren op tickets in TOPdesk. TOPdesk blijft wel beschikbaar als naslagwerk.

Alles weten over het nieuwe supportportaal?

Op 18 juni 14:00 uur staat de reguliere webcast gepland. Tijdens deze webcast staan we ook uitgebreid stil bij alles over het nieuwe portaal. Tijdens de webcast nemen we je dan ook mee in alle workflows van het nieuwe supportportaal. Zo kun je vanaf 3 juli meteen aan de slag!


De belangrijkste voordelen op een rij:

Hieronder lichten we de belangrijkste voordelen van het nieuwe supportportaal verder toe:

  • Geïntegreerd ticketsysteem: Zodra je een ticket indient, ontvang je van voorgestelde handleidingen op basis van het onderwerp van je ticket. Hiermee hopen we je sneller antwoord te kunnen geven op een vraag die je hebt. Doordat we Freshdesk combineren met ons belsysteem en ons CRM-systeem kunnen we je straks nog sneller met je meekijken. We kunnen snel zien wie er belt, welke tickets je hebt ingediend en andere relevante informatie.
  • Duidelijke navigatiestructuur: Met het nieuwe supportportaal wordt het duidelijk waar jij je als gebruiker bevindt op het supportportaal. Doordat we alle handleidingen per applicatie bundelen, kunnen klanten eenvoudig alle informatie over één applicatie vinden. 
  • Blijf op de hoogte van actuele verstoringen: Op het nieuwe supportportaal vind je straks alle informatie over actuele problemen en verstoringen. Hierdoor is het niet meer nodig dat je naar een aparte statuspagina navigeert om actuele verstoringen te bekijken. Daarnaast zijn alle actuele problemen en verstoringen inzichtelijk. Het is dus niet meer nodig om via de Ons Suite naar het portaal te navigeren.


Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het nieuwe supportportaal? Bekijk hieronder de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan een ticket via de knop 'ticket indienen'. 

Hoe maak ik een account aan voor het nieuwe supportportaal?

Je hebt op vrijdag 31 mei tussen 02:00 en 03:00 uur een activatiemail ontvangen voor het aanmaken van een account. Hieronder vind je een voorbeeld van hoe deze mail eruit ziet. Als je de mail niet hebt ontvangen, adviseren we je ook om even je spam/ongewenste-inbox te bekijken. Vind je de mail dan nog steeds niet? Neem dan contact op met helpdesk-healthcare@nedap.com

Is het nodig om een account te hebben om gebruik te maken van het nieuwe supportportaal?

Nee, dat is niet per se nodig. Iedereen heeft toegang tot het nieuwe supportportaal, waaronder de actuele verstoringen. Als je ook tickets wilt kunnen indienen en gearchiveerde verstoringen in wilt zien, dan heb je een account nodig.

Tot wanneer is het huidige supportportaal bereikbaar?

Het huidige supportportaal is bereikbaar t/m 17 juli. Vanaf 18 juli word je automatisch doorverwezen naar het nieuwe supportportaal. Houd hier bijvoorbeeld rekening mee als jullie organisatie voor documentatie verwijst naar handleidingen op het nieuwe supportportaal.

Wie krijgt er een account voor het nieuwe supportportaal?

Iedereen die volledig toegang had tot TOPdesk ontvangt een activatiemail om een account aan te maken. Alle huidige implementatiecoaches hebben we omgezet naar Ons Coach, zodat zij toegang krijgen tot het nieuwe portaal. Nieuwe implementatiecoaches moeten eerst de Ons Coach-gids afronden voordat zij ook toegang krijgen tot het portaal.

Tot wanneer kan ik tickets indienen via TOPdesk? En wat gebeurt er met openstaande tickets? 

TOPdesk blijft t/m 17 juli open om nieuwe tickets in te dienen. In de periode tussen 18 juli t/m 31 juli beantwoorden wij alle vragen. Eventueel openstaande tickets worden overgezet naar het nieuwe portaal.

Houd ik inzicht in de tickets in TOPdesk?

Ja, je blijft nog minimaal een jaar inzicht houden in de tickets in TOPdesk. Op de achtergrond werken wij aan een export van de data in TOPdesk, zodat wij deze data op jullie verzoek altijd inzichtelijk kunnen maken. Pas daarna zullen wij het contract met TOPdesk volledig stoppen. Hierover communiceren wij uiteraard op het moment dat dit gaat spelen. Via deze link kom je bij TOPdesk.

Waar vind ik tot 3 juli informatie over verstoringen en actuele problemen? En waar vind ik informatie over verstoringen en actuele verstoringen vanaf 3 juli?

T/m 2 juli kun je alle informatie over verstoringen en actuele problemen vinden zoals je dat nu gewend bent. Vanaf 3 juli vind je al deze informatie op de pagina 'Verstoringen' op het nieuwe supportportaal. Zodra er een verstoring is, zie je ook een banner op de homepagina.

Waar kan ik feedback over het nieuwe portaal kwijt?

Rechtboven op de pagina vind je de knop Ticket indienen. Via deze knop kun je t/m 2 juli feedback versturen. Vanaf 3 juli kun je via deze knop supportickets indienen.

Ik kan een handleiding niet meer vinden, hoe kan dat?

We hebben veel, maar niet alle handleidingen, één-op-één overgezet naar het nieuwe supportportaal. Een aantal handleidingen waren erg lang en daardoor onoverzichtelijk. Daarom zijn deze opgesplitst in meerdere kleine handleidingen. Je kunt via de uitgebreide zoekfunctionaliteit een handleiding zoeken of gebruik de uitgebreide navigatiestructuur.

Wie heeft er nu allemaal toegang tot het ticketsysteem?

Via het taaktickets 'Overzicht actieve coach-accounts' kan je opvragen hoeveel mensen toestemming hebben om voor jullie omgeving tickets in te dienen.

Hoe werkt de nieuwe zoekfunctionaliteit?

De nieuwe zoekfunctie op het supportportaal doorzoekt alle handleidingen, nieuwsartikelen en tickets waar jij toegang toe hebt. Zo wordt er op nog meer plekken tegelijkertijd gezocht naar een antwoord op jouw vraag.

Kan ik straks nog steeds tickets van collega's bekijken en delen met collega's?

Het nieuwe supportportaal biedt de functionaliteit om tickets van jouw collega's te bekijken. Het is daarvoor wel nodig dat je bent ingelogd in je account.

Kunnen medewerkers via de navigatiebalk straks het nieuwe portaal bereiken?

Het nieuwe supportportaal is straks vanuit de navigatiebalk te benaderen voor alle gebruikers.

Kan je straks ook Carenzorgt-tickets indienen via het nieuwe portaal?

In het nieuwe portaal is het mogelijk om tickets voor Carenzorgt in te dienen via het nieuwe portaal. Tickets voor Carenzorgt vind je nu onder de ticketformulieren Melding indienen en Functionaliteit aanvragen.

Ik maak op dit moment gebruik van de RSS-feed van de huidige statuspagina. Kan dat met het nieuwe portaal nog steeds?

De huidige statuspagina komt te vervallen. De actuele verstoringen vind je voortaan op het supportportaal. We stappen af van de RSS-feed, maar via de knop 'Volgen' ontvang je per mail een notificatie van alle actuele verstoringen of van specifieke verstoringen.

Werken onze eigen snelkoppelingen naar het huidige supportportaal straks nog?

T/m 17 juli werken alle snelkoppelingen naar het oude supportportaal nog. Vanaf 18 juli halen we het huidige supportportaal offline en zullen linkjes die dan nog naar het huidige portaal verwijzen niet meer werken.

category image

Algemene informatie

Open navigation