1. Home
  2. Kennisbank
  3. Algemene informatie
  4. Supportportaal gebruiken

Algemene uitleg over het portaal

Bijgewerkt op 28 Dec om 19.40 uur

Algemene informatie

Dit portaal is ontwikkeld op basis van Freshdesk en biedt een aantal belangrijke voordelen:

  • Geïntegreerd ticketsysteem: Zodra je een ticket indient, ontvang je van voorgestelde handleidingen op basis van het onderwerp van je ticket. Hiermee hopen we je sneller antwoord te kunnen geven op een vraag die je hebt. Doordat we Freshdesk combineren met ons belsysteem en ons CRM-systeem kunnen we nog sneller met je meekijken. We kunnen snel zien wie er belt, welke tickets je hebt ingediend en andere relevante informatie.
  • Duidelijke navigatiestructuur: Met dit supportportaal wordt het duidelijk waar jij je als gebruiker bevindt op het supportportaal. Doordat we alle handleidingen per applicatie bundelen, kunnen klanten eenvoudig alle informatie over één applicatie vinden. 
  • Blijf op de hoogte van actuele verstoringen: Op dit supportportaal vind je alle informatie over actuele problemen en verstoringen. Hierdoor is het niet meer nodig dat je naar een aparte statuspagina navigeert om actuele verstoringen te bekijken. Daarnaast zijn alle actuele problemen en verstoringen inzichtelijk voor iedereen. Het is dus niet meer nodig om via de Ons® Suite naar het portaal te navigeren. Het archief is alleen inzichtelijk voor ingelogde gebruikers.
  • Nieuwsberichten en webcast

Hierdoor hoef jij als gebruiker van de Ons® Suite voor de actuele informatie maar op één plek te zijn. 

Overzicht belangrijke handleidingen:

In deze handleiding vind je praktische informatie over het portaal en geven we antwoord op een aantal veelgestelde vragen. Kan je het antwoord niet vinden in deze handleiding of in onze kennisbank en weet je even niet waar je moet zijn? Bekijk dan ook eens de onderstaande afbeelding:

Uitleg over het supportportaal

Header

De header op dit portaal bevat verschillende onderdelen, zoals een koppeling naar onze Kennisbank, Tickets, Contact, Nieuws, Ticket indienen, Ons® Podium en je avatar (je profiel).

  • Kennisbank: Een hiërarchische weergave van alle applicaties en functionaliteiten en de informatie die wij hierover hebben. Per applicatie of functionaliteit hebben wij de informatie gestructureerd op onderwerp- of tabbladniveau, zoals je dat gewend bent in de applicaties. 
  • Tickets: Een overzicht van alle ingediende tickets door de organisatie. Dit tabblad is alleen in te zien als je een account hebt en bent ingelogd.
  • Contact: Een directe link naar de contactinformatie van Nedap Ons®.
  • Nieuws: Een verzameling categorieën (Verstoringen, Berichten en Webcasts) waarin we per categorie onderwerpen plaatsen.
    • Verstoringen: Actuele en Gearchiveerde verstoringen worden hier weergegeven. Je krijgt pas toegang tot de Gearchiveerde verstoringen als je een account hebt en bent ingelogd. De actuele verstoringen zijn voor iedereen in te zien.
    • Berichten: Berichtgeving die we als Nedap Ons® belangrijk vinden, maar niet direct impact hebben op jullie operationele gebruik van de Ons® Suite.
    • Webcasts: Opnames van onze collega's die je stapsgewijs meenemen door de ontwikkelingen in de Ons® Suite. Elke 6 weken plaatsen wij een webcast met de nieuwste releases en tussendoor plaatsen wij themawebcasts als er extra belangrijke onderwerpen zijn.
  • Ticket indienen: De plek waar je nieuwe tickets in kan dienen als je een account hebt en bent ingelogd. Als je niet bent ingelogd, zie je deze knop niet staan. Hier vind je verschillende ticketformulieren, zodat je ticket bij de juiste teams van Nedap Ons® terechtkomen.
  • Ons® Podium: Raadpleeg de handleiding Ons® Podium voor meer informatie.
  • Avatar/Profiel: De plek waar jij je eigen informatie kan bewerken, zoals je Volledige naam, Voornaam en Achternaam. De overige velden zijn vaste velden in ons registratiesysteem en kunnen alleen aangepast worden als je hiervoor een ticket indient. In jouw profiel heb je twee tabbladen Profiel bewerken en Wachtwoord wijzigen. Ook kan je hier je profielfoto aanpassen. Deze wordt weergegeven in de ticketgesprekken met onze supportcollega's.

Dynamische foutmelding op de startpagina

Onder de Header vind je informatie die wij belangrijk vinden, omdat dit bijvoorbeeld momenteel veel impact heeft op jullie organisatie. Hier vind je bijvoorbeeld ook altijd een melding als er op dat moment een verstoring gaande is. Als er een verstoring gaande is, wordt er een rode foutmelding weergegeven met een algemene melding. We zullen hier altijd verwijzen naar een aanvullende pagina op het tabblad Nieuws.

Zoekfunctionaliteit

Met de zoekbalk op de startpagina zoek je door alle informatie op ons portaal, waaronder artikelen, onderwerpen, tickets en de volledige combinatie van deze drie. De tickets zijn alleen doorzoekbaar als je bent ingelogd. Als je de zoekfunctionaliteit aanklikt, kan je kiezen tussen Alle, Artikelen, Onderwerpen en Tickets. Je ingevulde zoekterm kijkt naar de titel van een handleiding en de lopende tekst uit een handleiding.


Je vindt de zoekbalk ook op alle onderliggende Kennisbank-pagina's en in artikelen zelf. Maar je vindt de zoekfunctionaliteit ook terug op het ticketoverzicht (tabblad Tickets). Als je op die pagina een zoekterm invult, zoekt de zoekfunctionaliteit standaard alleen door tickets, maar je kan dit zelf aanpassen.

Tegels op de startpagina

We hebben een aantal tegels geplaatst op de startpagina. Deze tegels zijn dynamisch. Dat betekent dat wij de tegels zo nu en dan wijzigen en meest relevante informatie beschikbaar stellen. Hiermee spring je direct naar de informatie die we hierover belangrijk vinden. 

Recente nieuwsberichten

Scrol je naar beneden op de pagina, dan vind je een onderdeel met de recente nieuwsberichten. Hier worden altijd de 5 meest recent bijgewerkte berichten weergeven die je ook terugvindt op het tabblad Nieuws. Onder nieuwsberichten vallen Verstoringen, Berichten en Webcasts.

Van de Verstoringen worden alleen de actuele verstoringen weergegeven als je niet op het portaal bent ingelogd. Pas als je bent ingelogd, zie je in dit rijtje ook eventueel recent gearchiveerde verstoringen.

Voor meer informatie raadpleeg de handleiding Abonneren op verstoringen.
Ons advies voor Ons® Coaches is om hier gebruik van te maken, zodat je altijd per mail een notificatie ontvangt wanneer wij een verstoring of een actueel probleem op het portaal plaatsen. Zo ben je altijd in staat om je gebruikers te informeren.

Recent bijgewerkte handleidingen

Hier vind je de handleidingen die recent zijn bijgewerkt. In de handleiding zelf vind je ook een tijdstempel onder de titel.

Populaire handleidingen

Hier vind je de handleidingen die veel door andere gebruikers worden bekeken. Zo zie je snel welke handleidingen mogelijk ook voor jou relevant kunnen zijn.

Footer

In de Footer vind je linkjes naar aanvullende informatie over onze dienstverlening.

  • Update- en releasebeleid: Meer informatie over de algemene uitgangspunten van het releasebeleid en het releasebeleid van de verschillende onderdelen van de Ons® Suite.
  • Systeemeisen: Meer informatie over welke besturingssystemen gelden voor browsers voor pc's en smartphones, maar ook welke versies van Ons® worden ondersteund.
  • Webcast: Meer informatie over onze webcasts en de verschillende opnames die we hebben gepubliceerd.
  • E-learning: Alle beschikbare e-learning voor de Ons®-applicaties, inclusief bijbehorende SCORM-bestanden.
  • Organisatorische en praktische informatie: Meer informatie over de dienstverlening van de Ons® Suite:
    • Subverwerkers
    • Beveiliging
    • Bedrijfscontinuïteit
    • Functionaliteitenomschrijving Ons® Suite
    • Mogelijkheden dataontsluiting bij stopzetten dienstverlening
    • AIVG-documenten (Algemeen, Module ICT en Addendum Nedap)
    • Dienstverleningsovereenkomst (Service Level Agreement)
    • Responsible Disclosure
  • Ontwikkelplanning: Meer informatie over de ontwikkelingen bij Nedap Ons® en de verwachtingen qua oplevering van functionaliteit.
  • Overzicht pilots: Meer informatie over welke functionaliteiten momenteel bij Nedap Ons® in pilot zijn en hoe je je daarvoor kan aanmelden.
  • Producten: Meer informatie over de verschillende proposities van Nedap Healthcare.
  • Nedap Healthcare: Meer informatie over Nedap Healthcare als bedrijf.
  • Caren: Meer informatie over onze digitale gezondheidsomgeving.
  • Activiteiten: Meer informatie over de activiteiten die Nedap Ons® organiseert.
  • Implementatiepartners: Meer informatie over onze onafhankelijke, zelfstandige, gespecialiseerde IT-consultants.
  • Certificeringen: Meer informatie over de certificeringen van Nedap Ons®, zoals de ISO 27001, NEN 7510, ISAE 3402, ISO 27701, ISO 27018 en systeemcertificaten voor VECOZO.
  • Incidenten en datalekken: Meer informatie over gegevens en privacy vanuit het oogpunt van Nedap Ons®.
  • Responsible Disclosure: Meer informatie over het rapporteren van mogelijke kwetsbaarheden.
  • Privacybeleid: Meer informatie over onze privacy statement, cookies en disclaimer.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het supportportaal? Bekijk hieronder de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons dan een ticket via de knop 'ticket indienen'.

Hoe maak ik een account aan voor het supportportaal?

Alleen geregistreerde Ons® Coaches, Luna-coördinatoren en privacycontactpersonen van een zorgorganisatie, Business partners, en externe/derde partijen hebben een account voor het portaal. Heb je geen toegang? Dan kan de Ons® Coach via Ons® Diensten je registreren als contactpersoon. Binnen 1-5 werkdagen ontvang je van ons de Ons® Coachgids en daarna een activatiemail voor toegang tot het supportportaal. 

Is het nodig om een account te hebben om gebruik te maken van het supportportaal?

Nee, dat is niet per se nodig. Iedereen heeft toegang tot het supportportaal, waaronder de actuele verstoringen en kennisbank met handleidingen. Als je ook tickets wilt kunnen indienen en gearchiveerde verstoringen in wilt zien, dan heb je een account nodig.

Wie heeft er een account voor het supportportaal?

Iedereen die via Ons® Diensten geregistreerd is als contactpersoon (Ons® Coach, Privacycontactpersoon en/of Luna-coördinator). Afhankelijk van welk contacttype er is vastgelegd zie je ticketformulieren die voor jou relevant zijn. Hierover kan je meer informatie vinden in de handleiding Tickets indienen

Houd ik inzicht in de tickets in TOPdesk (het oude ticketportaal)?

Ja, als je in TOPdesk hebt gewerkt tot 1 augustus 2024, dan blijf je nog minimaal een jaar inzicht houden in de tickets in TOPdesk. Op de achtergrond werken wij aan een export van de data in TOPdesk, zodat wij deze data op jullie verzoek inzichtelijk kunnen maken. Pas daarna zullen wij het contract met TOPdesk volledig stoppen. Hierover communiceren wij uiteraard op het moment dat dit gaat spelen. Via deze link kom je bij TOPdesk.

Waar vind ik informatie over verstoringen en actuele problemen?

Informatie over actuele verstoringen en problemen kan je vinden op de startpagina op dit portaal. Een actuele verstoring wordt in een banner op het portaal weergegeven. Andere actuele problemen worden weergegeven onder Recente nieuwsberichten.

category image

Algemene informatie

Open navigation