1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Agenda
  4. Registraties

Groepsregistraties voor het Zorgprestatiemodel maken in Ons Agenda

Bijgewerkt op 19 Aug om 16.17 uur
In deze handleiding lees je meer over het maken van groepsregistraties voor het ZPM, het toevoegen van reistijd als toeslag binnen een afspraak en het toevoegen van tussentijdse afwezigheden tijdens een afspraak.

(Groeps)registratie maken voor het ZPM

Bij het maken van een (groeps)registratie dient het veld Indirect niet gevuld te worden, omdat dit in het ZPM niet meer declarabel is. Het veld Zorgtraject is hier niet gevuld als deze recentelijk is afgesloten. Je moet dan op het kruisje in dat veld te klikken, en vervolgens een ZPM-uursoort selecteren. Je hoeft dan dus geen zorgtraject meer te selecteren, want deze bestaan niet meer in het ZPM.


/topic-images/ZPMRegistratieBewerken_1721.png

Reistijd als toeslag toevoegen voor het ZPM

Voorwaarden 

  • Uursoort-inrichting: Er moet een directe uursoort gebruikt worden, waarbij reistijd is toegestaan. Ook moet deze uursoort gekoppeld zijn aan het ZPM-financieringstype. 

  • Uitgebreide workflow: Jouw organisatie moet gebruikmaken van de uitgebreide workflow in Ons Agenda.

Te nemen stappen

Als je reistijd als toeslag vanuit het Zorgprestatiemodel wilt vastleggen, volg je de onderstaande stappen:

  1. Klik bij een afspraak op Registreren om het registratiescherm bij de afspraak te openen.

  2. Controleer of de juiste uursoort aan de afspraak/registratie gekoppeld is, en vul de overige relevante gegevens voor de registratie in.

  3. Klik op Reistijd toevoegen en vul de reistijd in bij Heenreis en Terugreis.

    • Voeg reistijd niet handmatig toe bij het veld Toeslag, maar gebruik het veld Toeslag alleen voor eventueel andere toeslagen. Ons Agenda voegt de reistijdtoeslag namelijk automatisch onder water toe (zie hieronder). Bij handmatige (dus dubbele) vastlegging wordt de reistijd namelijk dubbel weergegeven in Ons Agenda. Ons Administratie filtert de dubbele toeslag eruit.

    • Als je een vervolgafspraak maakt vanuit een afspraak waaraan automatisch een ZPM-reistijdtoeslag is toegevoegd, dan wordt deze toeslag bij het maken van een vervolgafspraak WEL als toeslag aan het veld Toeslag toegevoegd. Deze reistijdtoeslag komt mee uit de voorgaande afspraak. Verwijder de ZPM-reistijdtoeslag handmatig uit het veld om dubbele registraties te voorkomen.

  4. Klik op Indienen: Bij het registreren van een afspraak die aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, controleert Ons Agenda automatisch of de reistijd als toeslag vastgelegd moet worden en voegt in dat geval onder water de juiste toeslag toe. Deze toeslag is niet terug te zien op het registratiescherm van Ons Agenda.

  5. Resultaat: De automatisch toegevoegde toeslag vind je terug bij de samenvatting van de registratie in de agenda zelf. Bij de zorgregels in Ons Administratie is de reistijd als toeslag terug te vinden bij een individuele zorgregel.

/topic-images/reistijd%20als%20toeslag%20conform%20het%20zorgprestatiemodel_1709.png

Tussentijdse afwezigheid gedurende afspraak registreren voor het ZPM

Het ZPM schrijft voor dat (tijdelijke) afwezigheden van cliënten tijdens groepsconsulten vastgelegd moeten worden. Daarvoor zijn een aantal voorwaarden. 

Hoe je een tussentijdse afwezigheid gedurende een afspraak voor een cliënt kunt registreren voor het ZPM lees je in deze handleiding. 

category image

Ons Agenda

Open navigation