Deze handleiding beschrijft het werken met profielvragenlijsten op cliëntniveau. Profielvragenlijsten bij een cliënt kunnen voor vele doeleinden gebruikt worden. Tijdens een intake kunnen hier gegevens in vastgelegd worden, maar ook MIC-meldingen kunnen gedaan worden. In deze handleiding staat uitgelegd hoe gebruikers profielvragenlijsten kunnen inzetten bij een cliënt.
Voor het inrichten en beheren van profielvragenlijsten op organisatieniveau zijn in het Supportportaal diverse andere handleidingen te vinden. De gerelateerde trefwoorden en de diverse linkjes in deze handleiding helpen je bij het zoeken op weg.
Benodigde autorisaties
Rondom het werken met vragenlijsten zijn diverse autorisatie-instellingen van belang. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding autorisaties rondom vragenlijsten.
Navigatie
Voor het vinden van het onderdeel Vragenlijsten bij een cliënt, volg deze stappen:
Zoek in Ons Dossier de gewenste cliënt op.
Ga naar het menu-item.
Het scherm toont vervolgens alle actuele en concept vragenlijsten die bij de cliënt aangemaakt zijn. Door een vinkje te zetten bij Open gearchiveerde vragenlijsten worden eveneens gearchiveerde vragenlijsten getoond. Daarbij geldt dat alleen die vragenlijsten getoond worden die de gebruiker op grond van de ingestelde autorisatie in mag zien.
Vragenlijst invullen
Open in het vragenlijst overzichtsscherm een nieuwe vragenlijst via de knop Nieuwe vragenlijst. Het scherm toont vervolgens de ingerichte vragenlijsten die de gebruiker op grond van de autorisatie-instellingen mag aanmaken.
Selecteer de gewenste vragenlijst of zoek deze op via het snelzoekveld
Open de gewenste vragenlijst en beantwoord de vragen uit de vragenlijst. Afhankelijk van de grootte van de vragenlijst bestaat de vragenlijst uit een of meerdere pagina's.
Mogelijkheden bij het invullen van de vragenlijst
Vraagteken: Via het vraagteken verschijnt een venster met extra informatie (deze extra informatie verschijnt alleen als dit is ingericht bij de vragenlijst onder vragenlijstbeheer).
Antwoord wissen: Gekozen antwoorden zijn te annuleren door op 'antwoord wissen' te klikken.
Terugkeren naar het vragenlijst overzicht: via de knop Overzicht keert de gebruiker terug naar de pagina met het vragenlijst overzicht bij de cliënt.
Opslaan: Ingevulde antwoorden kunnen worden opgeslagen door via de knop Opslaan. De vragenlijst blijft hierbij geopend. Wanneer niet op Opslaan wordt geklikt en naar een andere pagina wordt genavigeerd, wordt de ingevulde informatie eveneens bewaard.
Volgende/Vorige: hulpknoppen om te navigeren tussen de diverse pagina's waar de vragenlijst uit bestaat.
Vragenlijst bewerken
Ingevulde vragenlijsten kunnen altijd bewerkt worden zolang die de status Concept hebben. Volg in dat geval de stappen 1 t/m 3 uit de alinea Vragenlijst invullen hierboven.
De status van een vragenlijst aanpassen
De status van een vragenlijst geeft aan in welke fase de vragenlijst zich bevindt. In het profiel van de cliënt kan per vragenlijst een status gekozen worden. De standaard opties zijn Concept, Actueel of Gearchiveerd. Indien van het uitgebreide proces gebruik gemaakt wordt, is ook de status Bespreken aanwezig.
Om de status aan te passen, volg de onderstaande stappen:
Selecteer een aangemaakte vragenlijst waarvan de status veranderd moet worden. Bij de vragenlijst is gelijk te zien welke status de vragenlijst op dat moment heeft.
Gebruikers die op grond van de autorisatie-instellingen vragenlijststatussen mogen aanpassen, zien bovenaan de geopende vragenlijst een statusbalk met daarin de huidige status van de vragenlijst gemarkeerd.
Via de knop Volgende status is de vragenlijst in een volgende status te zetten.
Lees de waarschuwing en maak de keuze voor OK of Annuleren.
De hernieuwde status wordt in de vragenlijst zelf en in het vragenlijst overzicht getoond.
Wanneer een aan een vragenlijst gekoppeld plan gearchiveerd wordt, wordt automatisch de gekoppelde profielvragenlijst ook gearchiveerd.
Vragenlijst verwijderen
Alleen lege conceptvragenlijsten kunnen door reguliere gebruikers worden verwijderd.
Verwijderen van conceptvragenlijsten
Open de conceptvragenlijst.
Als de conceptvragenlijst al antwoorden bevat en/of een koppeling met een zorgplan heeft, moet je deze vragen en de koppeling met het zorgplan eerst verwijderen. Je kunt alleen lege concept vragenlijsten verwijderen.
Je vindt de knop Verwijderen is te vinden onder de knop Meer.
Geactiveerde of gearchiveerde vragenlijsten verwijderen
De vragenlijst mag geen koppeling met het zorgplan hebben. Als de vragenlijst al een koppeling heeft met een zorgplan, dan kan deze niet meer verwijderd worden.
Een geactiveerde vragenlijst moet gearchiveerd worden.
Alleen gebruikers met de taak Applicatiebeheer kunnen gearchiveerde vragenlijsten verwijderen.
Vragenlijst dupliceren
Door vragenlijsten te dupliceren, wordt de inhoud van de bestaande vragenlijst gekopieerd naar een nieuwe vragenlijst. De nieuwe vragenlijst krijgt automatisch de status Concept. Vragenlijsten zijn alleen te dupliceren als dit bij de vragenlijst ingericht is. Om een vragenlijst te dupliceren, open de vragenlijst en klik bovenin de balk op de knop . De nieuwe vragenlijst wordt gelijk aangemaakt.
Vragenlijst printen
Klik in het vragenlijst overzichtsscherm op een concept-, actuele of gearchiveerde vragenlijst.
Klik op het print icoontje rechts bovenin het scherm van de vragenlijst.
De vragenlijst wordt als printbare pdf op het scherm getoond. De gebruiker kan deze versie downloaden en printen.
Vragenlijst koppelen aan concept zorgplan
Zijn de vragen uit een vragenlijst bij het vragenlijstbeheer zo aangemaakt en ingesteld dat bepaalde onderdelen gekoppeld kunnen worden met het zorgplan, dan is het mogelijk om de antwoorden die de cliënt op dat onderdeel geeft, automatisch mee te laten komen in een automatisch aangemaakt concept zorgplan. Voor meer informatie over de inrichtingsopties zie handleiding 'Koppeling tussen profielvragenlijst en zorgplan configureren'.