1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Dossier
  4. Caren in Ons Dossier

Familiecommunicatie via Caren in Ons Dossier

Bijgewerkt op 19 Mar om 20.10 uur

Het is mogelijk om via het cliëntdossier te communiceren met gebruikers in Caren. Hiervoor is het uiteraard van belang dat de zorgorganisatie is aangesloten bij Caren. 

Instellingen

Om via Caren te kunnen communiceren met de cliënt en de familie, moet de optie 'Familie communicatie' aanstaan bij de rapportage-instellingen. Uitleg hierover is te vinden in Configuratie van rapportages in Ons.

Communicatie via het dossier

/topic-images/Familiecommunicatie_1028.png

Let op: Wij raden je aan geen zorginhoudelijke informatie te communiceren via familiecommunicatie. De reden hiervoor is dat deze informatie beschikbaar is in Caren via de berichtenfunctionaliteit. Voor dat gedeelte hoef je als gebruiker in Caren geen tweefactorauthenticatie uit te voeren. Bevat je communicatie dus zorginhoudelijke informatie, dan raden we je aan deze als Rapportage in te voeren. Zie Ons Dossier: rapporteren voor meer informatie.


Wanneer nu de cliënt opgezocht wordt, kan via het tabblad Dossier en vervolgens het tabblad Familiecommunicatie een bericht worden geplaatst naar de Caren-pagina van de cliënt en de familie. Via het invoerscherm kan een bericht worden ingevoerd. Tevens is het mogelijk om te reageren op bestaande berichtstromen via 'Reageer'. Het is vanzelfsprekend ook mogelijk dat vanuit Caren berichten worden geplaatst door de cliënt of familie. Deze worden ook onder het tabblad 'Familiecommunicatie' getoond.


Let op: als er een Caren rapportage aangemaakt wordt bij een cliënt die niet over een actieve Caren-koppeling beschikt, toont de applicatie een waarschuwing. In dat geval is de kans aanwezig dat de cliënt de familierapportage niet kan zien.

category image

Ons Dossier

Open navigation