Beschrijving van de verschillende taken en autorisatie-instellingen die te maken hebben met het werken met vragenlijsten
Beheren van vragenlijst(sjablonen) op organisatieniveau
Het beheren van vragenlijst(sjablonen) betekent dat de gebruiker vragenlijstsjablonen aanmaakt en bewerkt. Ook betekent dit dat de gebruiker algemene en autorisatie-instellingen rondom vragenlijsten beheert.Om vragenlijst(sjablonen te kunnen beheren, moet de gebruiker beschikken over een van de volgende taken:
Taak: Vragenlijsten beheren
Taak: Applicatiebeheer
Details over de rechten binnen deze taken zijn te vinden in Ons Autorisatie.
Toegang tot vragenlijsten bij een cliënt
Bij de toegang tot vragenlijsten geldt dat een samengestelde set van taken vereist is. Er zijn zowel taken nodig voor de toegang tot de cliënt als voor toegang tot het menu-item Vragenlijsten.
Toegang tot de basisgegevens van cliënten
Je hebt een van de onderstaande taken nodig voor toegang tot de basisgegevens van een cliënt:
Taak: Minimale informatie [van cliënten] inzien
Taak: Basisinformatie een cliënt inzien
Details over de rechten binnen deze taken zijn te vinden in Ons Autorisatie.
Toegang tot vragenlijsten
Je hebt een van de onderstaande (combinaties van) taken nodig om toegang tot het menu-item Vragenlijsten te krijgen:
Taak: Toegang tot het cliëntdossier, rapportages, zorgplan en profiel
Geeft toegang tot het menu-item Vragenlijsten en andere menu-items.
Werkt in combinatie met een taak die toegang tot de basisgegevens van cliënten geeft.
Taak: Cliëntrapportage, profiel en zorgplan bekijken
Geeft toegang tot menu-item Vragenlijsten en andere menu-items.
Werkt ook zonder een recht voor de basisgegevens, omdat dit recht al in deze taak zit.
Taak: Toegang tot het dossier van een cliënt
Geeft geen toegang, maar is een voorwaardelijke taak.
Deze taak werkt in combinatie met losgetrokken taken, zoals Profiel [van een cliënt] inzien. Op die manier autoriseer je voor één tabblad, namelijk Profiel.
Taak: Basisinkijkrol
Geeft toegang tot menu-item Vragenlijsten en andere menu-items.
Details over de rechten binnen deze taken zijn te vinden in Ons Autorisatie.
Vragenlijsten bij een cliënt aanmaken, bewerken of archiveren
Taak: Vragenlijst [van een cliënt] aanmaken
Taak: Vragenlijst [van een cliënt] wijzigen
Alleen relevant bij gebruikmaking van het uitgebreide proces (zie kopje Autorisatie-optie per vragenlijst instellen):
Taak: Vragenlijsten met de status bespreken (uitgebreide proces) [van een cliënt] wijzigen en activeren.
Deze taak heeft betrekking op vragenlijsten bij een cliënt die op de status Bespreken staan (zie voor meer informatie het kopje 'Autorisatie-opties per vragenlijst instellen').
Details over de rechten binnen deze taken zijn te vinden in Ons Autorisatie.
Autorisatie-opties per vragenlijst instellen
De autorisatie is per vragenlijst verder aan te scherpen via diverse autorisatiemechanismes. De volgende aanscherpingen zijn mogelijk:
Het uitgebreide proces aanzetten. Bij dit proces wordt de fase 'Bespreken' toegevoegd aan de beschikbare fases van een specifieke vragenlijst.
Strikt autoriseren aanzetten. Bij strict autoriseren is het mogelijk om de autorisatie per vragenlijst voor het inzien, aanmaken en bewerken van de vragenlijst te verbinden aan de deskundigheid van de gebruiker.
Meer informatie over de beide autorisatie-opties per vragenlijst is te vinden in Eigenschappen van een vragenlijst beheren.