1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Plannen & Roosteren
  4. Algemene informatie

Notities bij cliënten in Ons Plannen & Roosteren

Bijgewerkt op 08 Apr om 16.22 uur

Je kunt in Ons Planning op meerdere plekken notities maken en bekijken.

Benodigde autorisaties:
- Taak: Ons Planning - Plannen en roosteren (Alle teams)/Ons Planning - Plannen en roosteren (Eigen teams)
- Taak: Ons Planning - Roosteren (Eigen teams)

Soorten notities

Op de volgende plekken zijn in Ons Planning notities te maken en te bekijken omtrent cliënten:

  • Notities bij cliënten

  • Notities op plankaartjes

Notities bij cliënten

Onder 'notities' is een overzicht van alle notities bij een cliënt zichtbaar. Je komt hier via het Cliënt > [zoek een cliënt] > Notities.


De optie 'Toon geschiedenis' wordt aangevinkt, dan worden verwijderde en niet meer geldige notities getoond met een lichte achtergrond. Deze notities zijn niet zichtbaar in het rooster en voor zorgmedewerkers.

Via het pijltje rechtsboven elk notitievlak wordt zichtbaar gemaakt wanneer de notitie voor het laatst geüpdatet is, door welke gebruiker dat gedaan is en voor wie de notitie zichtbaar is.


De optie 'Toon notities op plankaartjes' geeft notities die ingevoerd zijn op plankaartjes weer.

Via het pijltje rechtsboven elk notitievlak wordt zichtbaar gemaakt wanneer de notitie in het planbord zichtbaar is, met daarbij een directe link naar het planbord in de desbetreffende week of dag.


Notitie toevoegen

Via 'Nieuwe notitie' kan er in dit scherm een nieuwe notitie toegevoegd worden.


De optie 'Zichtbaar voor medewerkers' maakt dat de notitie zichtbaar wordt op de looplijsten vanuit de route- en blokplanning


De optie 'Zichtbaar voor planners' maakt dat de notitie zichtbaar wordt op het planbord, wanneer je met de muis op het plankaartje staat.


Het is mogelijk om de notitie zichtbaar te maken voor alle teams, of een specifiek team naar keuze.

Vervolgens kan er een specifieke geldigheid toegewezen worden aan de notitie. Wanneer de 'Geldig tot' datum verstreken is, wordt de notitie onzichtbaar. Via 'Toon geschiedenis' kan de notitie alsnog ingezien worden.


Notities via het cliëntvenster

Het is ook mogelijk om notities te beheren via het cliëntvenster dat vanuit een planbord te benaderen is. 

Op het plankaartje van de desbetreffende cliënt: Klik met rechtermuisknop > open cliëntvenster > tabblad 'Notities'.


Vanuit dit venster zijn dezelfde opties beschikbaar om notities te bewerken als in op de cliëntoverzichtpagina

Notities op plankaartjes

Het is mogelijk een notitie te schrijven bij een specifiek plankaartje. Deze notitie wordt alleen getoond in de planning. Notities toevoegen aan een plankaartje kan handig zijn als geheugensteuntje voor planners.


 

  • Klik met de rechtermuisknop op het plankaartje en kies voor aanpassen notitie.

  • Schrijf de notitie in het tekstvak en klik op Opslaan.

  • Door met de muis op het plankaartje te staan verschijnt er meer informatie, waar ook de notitie terug te zien is. De notitie blijft zichtbaar in de volgende weken, totdat de notitie wordt verwijderd.

  • Een notitie op een plankaartje kan op deze manier ook een eenmalige geldigheid hebben, indien het plankaartje zelf ook eenmalig verplaatst is. Een notitie op een plankaartje dat terugkerend is zal zelf dus ook terugkerend zijn.

Synchronisatie notities van Ons Administratie naar Ons Plannen & Roosteren

Notities die bij cliënten in Ons Administratie worden toegevoegd, worden door Ons Plannen & Roosteren altijd overgenomen. Binnen Ons Plannen & Roosteren kan deze notitie niet gemuteerd worden; dit dient altijd vanuit Ons Administratie te gebeuren. 



De synchronisatie van notities vindt eens per 24 uur plaats, tijdens de nachtelijke synchronisatie. Een notitie die in Ons Administratie wordt aangemaakt is dus veelal de eerstvolgende dag zichtbaar in Ons Plannen & Roosteren.



category image

Ons Plannen & Roosteren

Open navigation