Oorzaak vinden
Er bestaat in Ons Planning een handig overzicht waarin je per medewerker kunt bekijken welke uren zijn geëxporteerd naar Ons Administratie.
Zoek de medewerker op.
Klik op Bekijk de zorg die deze medewerker levert.
Klik op de dag waarover je de te exporteren of geëxporteerde uren wilt bekijken.
De tabbladen Geëxporteerde uren en Preview geven inzicht. Het onderscheid hiertussen is dat onder preview te verwachten toekomstige registraties weergegeven worden.
De getoonde gegevens zijn gebaseerd op de instellingen zoals deze ten tijde van het moment van exporteren actief zijn of waren.
Voorbeeld geëxporteerde uren
Als de uren zijn geëxporteerd, dan wordt dit rechtsboven in het groen weergegeven.
Voorbeeld niet geëxporteerde uren
Als de uren niet zijn geëxporteerd, dan wordt hiervan ook de reden getoond. Vaak is deze reden geen fout, maar een logisch gevolg van een of enkele instellingen. Er kunnen meerdere redenen aan ten grondslag liggen. De details van de reden worden op de pagina in het oranje weergegeven.
Toelichting op mogelijke oorzaken
Uren zijn al geëxporteerd
Het kan zijn dat de uren al zijn geexporteerd voordat ontbrekende uren werden ingepland, of een nieuwe dienst werd toegewezen op dezelfde dag.
Je kunt dit zien onder geschiedenis van de medewerker. Zie ook: Oorzaken van veranderingen in Ons Planning vinden met behulp van de geschiedenis. Als dat de oorzaak is, dan staat daar op de dag waarop de zorg was gepland, een tekst die overeenkomt met "klaarzetten uren van medewerker X" aangevuld met een tijdstip.
Rooster export / planning export is niet ingeschakeld voor dit team
In de teaminstellingen is ingesteld dat de export niet geactiveerd is. Zie ook Urenexport activeren in Ons Plannen & Roosteren
Cliënt is een dummy
Als er voor is gekozen om pauze te exporteren via een zogeheten dummy-cliënt, dan zal deze melding getoond worden. Zie ook: V&V-planscherm: een pauze in een dienst zetten