Het rooster en het planscherm bevatten de mogelijkheid om een pop-up op te roepen, waarmee gegevens uit het Ons Planning-onderdeel 'Medewerkergegevens' in het rooster zelf in beeld te brengen zijn. Op deze manier kan de roosteraar binnen het rooster- of planscherm zelf medewerkergegevens controleren en bijwerken. Vanuit hier kunnen o.a. contactgegevens ingezien worden, beschikbaarheden/afwezigheden, notities en logboekgegevens aangepast worden en vervoermiddelen toegevoegd of aangepast worden.
Benodigde autorisaties Gebruikers moeten beschikken over de onderstaande taak om het medewerkervenster te kunnen bekijken: - Taak: Medewerkers beheren
Het medewerkervenster gebruiken
Om het medewerkervenster in het rooster te openen, zorg ervoor dat de roosterweergave op een medewerkerweergave staat, waarbij de namen van de medewerkers uit het team in het linker menu getoond worden. Uitleg over het instellen van de roosterweergave is te vinden in Ons Planning: V&V-rooster gebruiken onder het kopje 'Sortering'.
Voor de planschermen geldt dat hier direct de onderstaande stappen gevolgd kunnen worden.
Klik vervolgens met de rechter muisknop op de naam van de gewenste medewerker.
Klik op 'Ga naar medewerkervenster'. De pop-up met het medewerkervenster erin, verschijnt.
Het medewerkervenster in het rooster is ook te openen door op een vakje in het rooster te klikken, in de rij van de medewerker van wie de gegevens bekeken moeten worden.
Informatie en opties in het medewerkervenster
Verdeeld over diverse tabbladen bevat het medewerkervenster alle gegevens van de medewerker die ook via Medewerker gegevens van [...] terug te vinden zijn.
Standaard opent de pop-up in het tabblad Algemeen. Hier staan onder meer de contactgegevens prominent in beeld.
Gegevens die op de pagina Medewerker gegevens van [...] aangepast kunnen worden, zijn in veel gevallen ook via deze pop-up aan te passen. Het gaat dan om beschikbaarheden/afwezigheden, notities, logboekgegevens en vervoermiddelen.