Het hebben van te veel uren in het arrangement (een rode balk), betekent dat de zorginstelling werk verricht welke mogelijk niet gefinancierd is.
Het hebben van te weinig zorg (gele balk) betekent dat er cliënten zijn die mogelijk minder zorg krijgen dan waar ze recht op hebben.
Beide situaties zijn niet wenselijk. Met de quickscan krijg je snel inzicht in waar mogelijkheden voor verbetering zijn.
Selecteer een team en klik op
. In het rechterscherm verschijnt nu de quickscan.Toelichting op de quickscan
Met een rode balk wordt aangegeven als er bij een cliënt te veel in het arrangement staat.
Is de balk geel, dan staat er te weinig in het arrangement (t.o.v. legitimatie of t.o.v. arrangement in Ons Administratie).
De meest wenselijke situatie is dat de balk zo klein mogelijk is.
Rechts bovenin kan aangegeven worden of er vergeleken moet worden met legitimatie (voor hoeveel uren is er financiering?) of met Ons Administratie (hoeveel uren staan er in het arrangement in Ons Administratie?). Achter de rode/gele balk staat het aantal gearrangeerde uren in Ons Planning.
Door met de muis op de rode of de gele balk te staan, wordt getoond hoeveel uren er te veel of te weinig in het arrangement in Ons Planning staan.
Door op de naam van een cliënt te klikken wordt er in het rechterscherm meer informatie getoond over het zorgarrangement van de betreffende cliënt. Het is altijd verstandig om ook even te kijken voor hoeveel uren er legimatie is (rechts onderin), wellicht dat in Ons Administratie onjuiste informatie staat.
Cliënten tijdelijk uit zorg
Bij een groene stip in de quickscan kan het voorkomen dat bij het doorklikken op de client toch een verschil zichtbaar is in de uren tussen Ons Administratie en Ons planning. Dit kan veroorzaakt worden doordat de client tijdelijk uit zorg is. Er is dan wel een verschil in uren, maar het is niet meer van belang omdat de client bewust niet is ingepland.