1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Plannen & Roosteren
  4. Algemene informatie

Geschiedenis raadplegen binnen Ons Plannen & Roosteren

Bijgewerkt op 26 Mar om 15.36 uur
Soms komt het voor dat er iets in de planning of het rooster is veranderd, zonder dat je weet waardoor dit komt. Het bekijken van de geschiedenis kan uitkomst bieden. In alle gevallen kan er tot en met vier maanden terug in de tijd gekeken worden. Indien de wens er is om verder terug in de tijd te zoeken, neem dan contact op met support.

Situaties

Onder andere in de volgende situaties kan het bekijken van de geschiedenis uitkomst bieden:

  • Diensttoewijzing: een medewerker is uitgeroosterd of ingeroosterd op een dienst.

  • Planningswijziging: een cliënt is aan een dienst/route toegevoegd, of er vanaf gehaald.

  • Wijziging in persoonsgegevens: gegevens van een cliënt of medewerker zijn gewijzigd.

  • Diensten die zijn verdwenen / verwijderd.

Dit zijn een aantal voorbeelden; er zijn meer situaties waarin het nuttig is om de geschiedenis te raadplegen.

Geschiedenis van diensten inzien

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Selecteer het team waar de diensten bij horen waarvan je de geschiedenis wil zien.

  3. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op Diensten.

  4. Klik op de dienst waarvan je de geschiedenis wil inzien.

  5. Klik op toon geschiedenis aan de bovenzijde van de pagina.

/topic-images/geschiedenis_diensten_1953.png

De geschiedenis is tot maximaal 3 maanden geleden na te slaan in Ons Planning.

Geschiedenis van een team inzien

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Selecteer het team waarvan je de geschiedenis wil zien.

  3. Klik onder in beeld op Teaminstellingen.

  4. Klik op toon geschiedenis aan de bovenzijde van de pagina.

/topic-images/geschiedenis_team_1955.png

Geschiedenis van een cliënt inzien

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op Cliënten.

  3. Zoek de cliënt op en klik de naam van de cliënt aan.

  4. Klik op toon geschiedenis aan de bovenzijde van de pagina.

/topic-images/geschiedenis_client_1952.png

Geschiedenis van een medewerker inzien

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op Medewerkers.

  3. Zoek de medewerker op en klik de naam van de medewerker aan.

  4. Klik op toon geschiedenis aan de bovenzijde van de pagina.

/topic-images/geschiedenis_medewerker_1954.png

Geschiedenis van een gebruiker inzien

Je kunt als applicatiebeheerder acties van andere gebruikers inzien.

Er zijn twee manieren om de geschiedenis van een gebruiker te tonen:

1. Via het overzicht van gebruikers

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op Beheer.

  3. Klik op gebruikers.

  4. Klik achter de naam van de gebruiker op tonen.

  5. Klik op toon geschiedenis aan de rechterzijde van de pagina.

/topic-images/geschiedenis_gebruiker_1956.png

2. Via het overzicht van medewerkers

  1. Ga naar het Dashboard

  2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op Medewerkers.

  3. Zoek de medewerker op en klik de naam van de medewerker aan.

  4. Klik onder het kopje 'account' op toon geschiedenis van deze gebruiker.

Soorten gegevens

Per handeling die is uitgevoerd is een item zichtbaar. De items worden in chronologische volgorde weergegeven.


Meestal is het zien van het item al voldoende om te verklaren hoe een wijziging is ontstaan. Soms is het nodig om meer details te bekijken; klik in dat geval het item aan.

category image

Ons Plannen & Roosteren

Open navigation