Benodigde autorisaties: - Taak: Ons Planning - Plannen en roosteren (Alle teams)/Ons Planning - Plannen en roosteren (Eigen teams) - Taak: Ons Planning - Roosteren (Eigen teams) Bovendien heb je een teamlidmaatschap nodig voor het betreffende team.
Actie vastzetten op tijdstip
Het is mogelijk om in de planning aan te geven dat een bepaald zorgmoment op een specifiek tijdstip geleverd moet worden, of binnen een bepaald tijdsvenster. Dit kan handig zijn als met een cliënt een bepaald tijdstip is afgesproken voor zorg.
Klik in het planscherm met de rechtermuisknop op een ingepland plankaartje.
Kies voor Zet vanaf nu vast op tijd.
Er zijn nu verschillende keuzemogelijkheden:
Met op een vaste tijd geef je een specifiek tijdstip aan. Er komt een signalering (kaartje wordt rood) als de zorg eerder of later is ingepland dan dit tijdstip.
Door te kiezen voor een tijdsvenster geef je aan waarbinnen de zorg plaats moet vinden, bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 uur.
De optie na vorige actie gebruik je om het vastzetten op tijd ongedaan te maken. Het zorgmoment vindt dan weer gewoon plaats na het vorige zorgmoment.
Normaal gesproken is het vastzetten op tijd voor langere duur. Je kunt hier van afwijken door de optie Eenmalig wijzigen aan te vinken.
Sla tenslotte op door op Opslaan te klikken.
"Vastzetten op tijd" kan een gat in de planning veroorzaken. Je kunt dus wel aangeven dat een plankaartje vastgezet moet worden op bijvoorbeeld 10:30 uur. Mocht het plankaartje dat erboven staat, al eindigen op 10:00, dan betekent dit een gat van 30 minuten. Indien er een plankaartje tussen wordt gezet dat langer duurt dan de duur van het gat (inclusief reistijd), dan betekent het wel dat het plankaartje dat is vastgezet op tijd, naar een later tijdstip wordt ingepland. Er verschijnt dan een signalering dat de actie later is ingepland dan afgesproken.
Het vastzetten van een plankaartje binnen een bepaald tijdsvenster heeft geen invloed op de tijdsberekening.