1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Plannen & Roosteren
  4. Algemene informatie

Foutmeldingen in Ons Plannen & Roosteren

Bijgewerkt op 26 Mar om 15.23 uur

Het kan voorkomen dat er een scherm verschijnt met een algemene foutmelding waarop staat dat er 'iets fout is gegaan'.


Mogelijk ligt het onderliggende probleem aan de kant van Nedap, maar het is ook mogelijk dat dit probleem veroorzaakt wordt door een probleem aan uw kant.

Datum en tijd op de iMac of PC

Een bekend probleem is dat een foutmelding verschijnt omdat de tijd en datum op de PC / iMac (plancomputer) niet goed staat. Controleer dus altijd of de tijd en datum goed staan ingesteld wanneer een foutmelding in Ons Planning optreed.

Tijdelijk verlies internetverbinding

Het kan voorkomen dat een internetverbinding tijdelijk niet actief is. Dit kan voor zeer korte tijd het geval zijn (een of enkele seconden), maar kan ook dusdanig kort zijn dat het niet merkbaar is en exact op het moment dat een actie gedaan wordt. Controleer dus uw internetverbinding en netwerkconfiguratie.

Handelingen worden gelijktijdig uitgevoerd

Het kan voorkomen dat een handeling door verschillende medewerkers vrijwel gelijktijdig uitgevoerd wordt. Hierdoor zal de eerste medewerker de handeling goed kunnen uitvoeren, terwijl de tweede medewerker een foutmelding krijgt.

Het kan ook voorkomen dat een voorwaarde niet meer aanwezig is, waardoor de actie niet uitgevoerd kan worden. Bijvoorbeeld als een plankaartje ingepland wordt, maar iemand anders op dat moment ook het arrangement van de betreffende cliënt aanpast. Hierdoor is het plankaartje gewijzigd of niet meer aanwezig, waardoor ook een foutmelding kan ontstaan. Het is daarom raadzaam om intern een goede afstemming van de taken en verantwoordelijkheden te hebben.

category image

Ons Plannen & Roosteren

Open navigation