1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Administratie
  4. Algemeen

Excelrapportages in- of uitschakelen

Bijgewerkt op 25 Mar om 15.56 uur

Het is mogelijk om rapporten in- of uit te schakelen. Deze mogelijkheid bestaat om gegevens op meer plekken af te schermen. Ook ontstaat hierdoor een overzichtelijker geheel; rapporten die binnen de organisatie niet worden gebruikt zullen ook niet voor de gebruikers zichtbaar zijn. 


Het gebruik van rapporten kan je voor gebruikers ook afschermen of beschikbaar maken met het gebruik van de desbetreffende taken. Per rapport is een taak beschikbaar in Ons Autorisatie waarmee een rapport beschikbaar wordt voor de gebruiker.

Benodigde autorisaties

Om rapportage-instellingen te wijzigen, heb je de volgende autorisatie nodig:

  • Taak: Applicatiebeheer

Navigeren naar rapportage-instellingen

Om rapporten in- of uit te schakelen ga je naar Beheer > Instellingen > Overige instellingen > Rapportage-instellingen.

/topic-images/Rapportage%20instellingen_760.png

In het bovenstaande overzicht kan je de gewenste rapportage aan of uit vinken en de wijzigingen opslaan.

Opmerking: Alle mogelijke rapportages worden in dit overzicht getoond; het kan zijn dat rapportages niet zichtbaar zijn en daarom de rapportage überhaupt niet te gebruiken is. Dergelijke rapportages worden wel in dit overzicht getoond.

De rapporten Medewerkers met een account en Medewerkers zonder account zijn rapportages die te vinden zijn onder Beheer > Instellingen > Overige instellingen > Accounts.


category image

Ons Administratie

Open navigation