Benodigde autorisatie
Taak: Medewerkerrelaties en contactpersonen (inclusief adressen) [van een cliënt] beheren
Persoonlijk contactpersoon toevoegen
Ga bij de cliënt naar Cliëntnetwerk > Persoonlijke contacten. Er wordt een overzicht met aanwezige persoonlijke contactpersonen weergegeven. Vanuit deze plek zijn deze te bewerken en toe te voegen. Het toevoegen van een persoonlijk contactpersoon kan je doen via het plusje.
De meeste invoervelden spreken voor zich. Wij belichten een paar minder voor de hand liggende invoervelden.
Geef het relatietype aan. Deze typen zijn te configureren. Enkele relatietypen staan al standaard in Ons. Van de standaard aanwezige persoonlijke contactpersoontypen, is een deel ook bekend bij Vektis. Het voordeel hiervan is dat de Vektis-contactpersonen via berichten (indicatiebesluiten/toewijzingen) automatisch ingelezen kunnen worden in Ons.
Optioneel is een organisatie aan te geven. Dit kan handig zijn als een medewerker van een specifieke organisatie als persoonlijk contactpersoon geldt voor de cliënt, bijvoorbeeld bij voogdij.
Selecteer het sociaaltype. Hiermee kan je aangeven welk soort familielid het bijvoorbeeld is. Deze lijst is deels configureerbaar.
Bij de ICE-contactpersoon (In Case of Emergency) is aan te geven of dit een persoon is die in geval van nood benaderd moet worden. Dit persoonlijke contactpersoon wordt bijvoorbeeld in de Nedap Ons App uitgelicht met een oranje gekleurde aanduiding 'Nood'.
De voornaam of initialen moeten gevuld zijn om de contactpersoon op te kunnen slaan. Voer de gegevens in en klik op .- Het adres van de contactpersoon is direct vanuit dit overzicht toe te voegen. Je komt dan in een nieuw scherm waar het adres kan worden ingevuld. Na het opslaan van het adres, kom je terug in het scherm om de contactpersoon toe te voegen.
Overzicht
Na het opslaan is de persoonlijk contactpersoon zichtbaar op het overzicht bij de cliënt.