Benodigde autorisaties
Voor het inzien en corrigeren van zorgregels via
zijn deze taken vereist:Taak: Alle zorgregels inzien
Taak: Zorgregels [van cliënten] inzien in de cockpit
Taak: Gefiatteerde zorgregels en weekkaarten [van cliënten] bewerken
Taak: Gefiatteerde zorgregels en weekkaarten bewerken
Voor het inzien van zorgregels via de cockpit is de onderstaande taak vereist:
Taak: Zorgregels [van cliënten] inzien in de cockpit
Navigatie
Het is mogelijk om de periodetype voor het tonen van zorgregels en het maken van rapportages in te stellen. Dit kan via Beheer > Instellingen > Algemene instellingen. Via het uitklapmenu van het zorgtraject-blok op de cliëntoverzichtspagina kun je de gewenste periode selecteren.
Via het administratief overzicht van de cliënt
Volg de onderstaande stappen om het periodeoverzicht via het administratief overzicht van de cliënt te bereiken.
Ga naar de cliënt.
Ga naar het menu Overzicht.
Klik op de blauwe link Zorgregels
Het actuele periode-overzicht wordt geopend.
Via de cockpit
Volg voor het inzien van het periode-overzicht van de cliënt via de Cockpit de onderstaande stappen.
Ga naar Zorg.
Ga naar Cockpit.
Genereer met behulp van Deze informatie de gewenste informatie per geselecteerde locatie.
Klik in het overzicht op de naam van de gewenste cliënt.
Het periode-overzicht wordt geopend. Daarbij wordt de periode getoond die gelijk is aan de opgegeven analyseperiode bij de Cockpit.
Informatie in het periode-overzicht toegelicht
De geleverde zorg is op twee manieren te bekijken:
Zorgregels vergelijken met het zorgarrangement
Het periode-overzicht toont per product de minimale en maximale zorg, met daarnaast de geleverde zorg.
Is er sprake van een afwijking van het arrangement ten opzichte van de legitimatie? Dan toont het scherm een signalering.
Door te klikken op een bepaalde datum, kunnen de details van de registraties op dit datum worden bekeken.
Zorgregels vergelijken met de zorglegitimatie
Bij het kiezen van de optie Zorglegitimatie is het resultaat afhankelijk van de legitimatie(s) van de cliënt.
Als er wel een legitimatie is, maar er kan geen vergelijking worden gemaakt met de registraties (bijvoorbeeld bij een product met de eenheid stuks of een tarief per periode), dan toont het scherm de signalering Vergelijking niet mogelijk. Deze melding kan ook ontstaan als er een declaratieregel aanwezig is waardoor zorgregels worden genegeerd.
Niet gelegitimeerde zorg wordt gesignaleerd door een vraagteken.
M.b.t. een iWlz toewijzing wordt de geleverde zorg omgezet naar Euro's: Bij ZZP toewijzing wordt de getoonde waarde berekend op basis van het desbetreffende dagtarief. Is de toewijzing in stuks? Dan is de berekening gebaseerd op het aantal. Dit betekent dat de waarde van bijv 1 stuks wordt weergegeven als 0,01.
Als er wel een legitimatie is, maar er geen registraties zijn (bij voorbeeld in het geval van alleen een declaratie), wordt de legitimatie wel getoond met de melding 'niet gerealiseerd':