1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Administratie
  4. Medewerkers inrichten

Vervoerinstellingen vastleggen in Ons Administratie

Bijgewerkt op 12 Jun om 16.55 uur
In deze handleiding lees je hoe je de vervoerinstellingen per medewerker in Ons Administratie vastlegt en welke rechten diegene hiervoor nodig heeft.
Benodigde autorisaties: 
- Taak: Basisgegevens [van een medewerker] inzien
- Taak: Medewerkers beheren

Een standaard vervoermiddel vastleggen

Per medewerker moet een standaard vervoermiddel vastgelegd worden om te bepalen met welk vervoermiddel en brandstofcombinatie een route is afgelegd.

Navigeer in Ons Administratie naar de medewerker bij wie je de vervoerinstelling wil vastleggen. Zorg dat je in het tabje Algemeen zit en ga naar de tegel Vervoerinstellingen. Klik op Aanpassen. Stel de juiste gegevens in:

  1. Standaard vervoermiddel: Selecteer via de dropdown het standaard vervoermiddel inclusief de brandstof die door de medewerker wordt gebruikt. Er zijn een aantal standaard combinaties beschikbaar.
  2. Lease/Bedrijfsvoertuig: Geef via het selectievakje aan of het om een lease of bedrijfsvoertuig gaat.
  3. Startpunt van mijn route: Selecteer via de dropdown wat het standaard startpunt van de route is: kantoor of thuis, zodat de kilometers berekend kunnen worden.
Als je als standaard kantoor instelt, maar er is bij je team geen adres ingevoerd, dan zoekt Ons Administratie naar het adres bij een bovenliggend team. Dit gaat zo door totdat er een adres gevonden is. Als er geen bovenliggende teams meer zijn en er geen adres gevonden wordt, dan wordt het thuisadres van de medewerker gebruikt als standaard.

Voor de rapportageverplichting werkgebonden personenmobiliteit (wpm) wordt er voor de automatische kilometerberekening nu ook rekening gehouden met poolteams. Dus als een poolmedewerker voor een ander team gewerkt heeft, wordt het adres van dat team gebruikt als startpunt.

category image

Ons Administratie

Open navigation