1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Administratie
  4. Verbindingsproblemen

VeCoZo: verbindingsproblemen

Bijgewerkt op 25 Mar om 10.29 uur
Het kan voorkomen dat er geen verbinding met VeCoZo gemaakt kan worden. Dit kan meerdere oorzaken hebben. In dit artikel lopen we door mogelijke oorzaken heen. De configuratie van de Berichtenbox is te vinden via Beheer > Instellingen > Overige instellingen > Berichtenbox.


Er is geen geldig certificaat geüpload

/topic-images/berichtenbox-ccertificaat_835.png

Zonder certificaat kan er geen verbinding met VeCoZo gemaakt worden. Controleer of er een systeemcertificaat is geüpload. Controleer ook of het certificaat nog geldig is.

Dit is te controleren via de berichtenbox instellingen. Achter de geconfigureerde AGB-codes is de geldigheidsdatum van het certificaat te zien. Is er helemaal geen certificaat aanwezig? Dan staat de AGB-code niet onder het kopje Geconfigureerde AGB-codes.

Het certificaat beschikt niet over de Berichtenbox-functionaliteit

Als het certificaat aanwezig en geldig is, kan het zijn dat op dit certificaat bij VeCoZo niet is ingesteld dat hiermee berichten vanuit de Berichtenbox uitgewisseld kunnen worden.

Controleer bij VeCoZo of op basis van dit certificaat, de Berichtenbox gebruikt kan worden.

Met het certificaat kunnen niet de juiste berichtstromen worden opgehaald

Als het certificaat over de berichtenbox-functionaliteit beschikt, controleer dan of dit ook geldt voor de gewenste berichtstromen. Wanneer bijvoorbeeld WMO-stromen zijn geselecteerd, maar het certificaat alleen toegang geeft tot WLZ-berichten, dan zullen geen berichten opgehaald of verstuurd kunnen worden.

Controleer bij VeCoZo of, op basis van dit certificaat, de juiste berichtstromen gebruikt kunnen worden. En controleer of deze berichtstromen ook zijn geselecteerd in de berichtenboxconfiguratie in Ons. Zie hiervoor Configuratie van de Berichtenbox.

Het certificaat is niet geldig voor de gewenste AGB-code

Als het certificaat over de berichtenbox-functionaliteit beschikt, controleer dan of dit ook het geval is voor de betreffende AGB-code. Wanneer het certificaat voor een andere AGB-code is aangevraagd, dan is berichtuitwisseling niet mogelijk.

Controleer in het geval van meerdere koepelcodes en certificaten ook of het juiste certificaat bij de juiste AGB-code is geüpload.

Het ophalen wordt geblokkeerd doordat er een bericht klaarstaat van een niet geconfigureerd type

Staat er een bericht klaar van een type dat niet geselecteerd is in Berichtenboxconfiguratie? Dan kan dit bericht in dat geval niet opgehaald worden, waarmee dit bericht ook het ophalen van andere berichten blokkeert. Voer in dit geval de volgende acties uit:

  • Activeer bij de configuratie-settings van de Berichtenbox alle berichttypes.

  • Haal vervolgens de berichten op (dat zal nu vermoedelijk lukken, omdat het berichttype open staat). Op deze wijze zal ook het blokkerende bericht opgehaald worden.

  • Zijn alle berichten opgehaald? Zet dan de berichttypes waar je geen berichten voor wil ontvangen, weer uit.

Het certificaat is niet meer geldig nadat het certificaat bij VeCoZo is vernieuwd

Bij het vernieuwen van een certificaat bij Vecozo moet het IP-adres opnieuw worden geregistreerd. De instellingen blijven namelijk niet behouden. Log opnieuw in bij het VeCoZo-portaal en selecteer de optie Nedap N.V. als softwareleverancier. Zie VECOZO: controle op IP-adressen voor meer informatie.

category image

Ons Administratie

Open navigation