1. Home
  2. Kennisbank
  3. Ons Administratie
  4. Declaraties en aanvullende diensten

Aanvullende diensten per cliënt registreren

Bijgewerkt op 19 Mar om 14.49 uur
Het is mogelijk om aanvullende diensten (zoals bijvoorbeeld de verhuur van fysieke producten, maar ook het leveren van diensten als een internetabonnement of maaltijddienst) in te voeren bij de cliënt. Deze diensten kunnen naar eigen inzicht worden ingericht.

Benodigde autorisaties en voorwaarden

  • Taak: Applicatiebeheer

  • Taak: Aanvullende diensten aanpassen en toewijzen

  • Taak: Aanvullende diensten beheren

Zie Aanvullende diensten en periodieke declaraties toegelicht voor meer informatie over dit onderwerp.


Het kopje Declaraties en aanvullende diensten wordt alleen bij een cliënt weergegeven als ook de optie Declaraties aanzetten voor je omgeving is ingeschakeld. Deze vind je via Beheer > Facturatie > Instellingen.


Navigeren

  1. /topic-images/navigatie-registratie-aanvullende%20dienst_932.png

    Via het overzichtsscherm van de cliënt is het kopje Declaraties en aanvullende diensten te zien. Klik hierop om een nieuwe aanvullende dienst toe te voegen bij een cliënt.

  2. /topic-images/nieuwe%20aanvullende%20dienst_933.png

    Vervolgens is het mogelijk om een overzicht te zien van de declaraties bij de cliënt. Door te klikken op de knop nieuwe aanvullende dienst is het mogelijk een aanvullende dienst bij deze cliënt toe te voegen.

Aanvullende dienst toevoegen

/topic-images/AanvullendeDienstToevoegen_935.png
  1. Toon inactieve aanvullende diensten: Schakel deze optie in om ook inactieve aanvullende diensten in de dropdown weer te geven.

  2. Categorie: Selecteer de juiste categorie. De weergave van deze categorieën hangt af van de inrichting van aanvullende diensten.

  3. Aanvullende dienst: Kies de juiste aanvullende dienst die bij deze cliënt geregistreerd moet worden.

  4. Toewijzing: Als je bij de Aanvullende dienst een Wmo/Jw 2015 hebt gekozen, is dit veld beschikbaar en kun je een toewijzing aan de aanvullende dienst koppelen. Deze koppeling is nodig om cliënten in de rapportage Declaratieregel vs toewijzing per cliënt wmo/jw genereren te plaatsen.

  5. Aantal: Voer het aantal voor de aanvullende dienst in.

  6. Begindatum: Kies een begindatum voor de aanvullende dienst. Dit is de datum waarop de aanvullende dienst geregistreerd zal worden.

  7. Einddatum: De einddatum is optioneel; indien er geen einddatum gevuld is, is de aanvullende dienst 'oneindig'. Dit geldt niet voor stuksdeclaraties. Daar moet wel een einddatum bekend zijn.

  8. Aangepast tarief: Optioneel is een aangepast tarief in te voeren. Dit tarief geldt voor deze cliënt voor deze aanvullende dienst.

  9. Aangepaste kostenplaats/Selecteer kostenplaats: Indien de gebruiker over de juiste rechten beschikt, kan een aangepaste kostenplaats geselecteerd worden. Mogelijkheden zijn de kostenplaats van een cliënt of een specifiek team.

    Bij de aanvullende dienstconfiguratie is ingegeven wat de standaard kostenplaats is van de aanvullende dienst. Indien daar een team als standaard kostenplaats is ingesteld, wordt dit ook hier getoond onder de noemer "standaard kostenplaats".

 

/topic-images/overzicht-van-de-aanvullende-diensten_934.png

De aanvullende dienst is nu toegevoegd aan het overzichtsscherm met declaraties. Indien je met de muis op de aanvullende diesnt staat (1) verschijnt een mouse-over met meer informatie. In de tabel zijn de declaraties van de geselecteerde maand te zien. Door op details te klikken is de betreffende declaratie te wijzigen.


Op het overzichtsscherm van de cliënt is de ingevoerde aanvullende dienst nu te zien onder het kopje Declaraties en aanvullende diensten.

category image

Ons Administratie

Open navigation